Přesněji v jeho závěru, neboť až na podzim radnice předpokládá, že výherci zakázky předá staveniště. S respektováním zimní přestávky by chodci lávku měli vyzkoušet po příštích letních prázdninách. Město na stavbu s rozpočtem necelých 20 milionů získalo dotaci ve výši 85 procent uznatelných nákladů.

Stavba lávky má především bezpečností rozměr. Po železničním mostě si totiž lidé často zkracují cestu a tedy se pohybují v kolejišti vlaku do Bechyně. V průběhu montáže lávky cestující na této trati čekají zřejmě i výluky.

Městský úřad nyní vypíše výběrové řízení na dodavatele přemostění Budějovické ulice. Radní počítají, že lávka ocelové konstrukce prospěje i provozu aut pod lávkou, neboť by mohla snížit frekvenci času pro přechod pěších, a tím urychlit průjezd aut. Lávku se Táboru v roce 2012 nepodařilo prosadit zároveň s výměnou železničního mostu.