Téměř na den přesně se v Táboře konala další porada starostů obcí Táborska a krajských radních. Stejně jako před rokem, i tentokrát se mluvilo hodně o dopravě, ke kraji zazněly i některé kritické připomínky.

„Nevyhovuje nám dopravní značení pro napojení na dálnici, řidiči jsou zmatení, protože na krajských silnicích chybí směrovky na dálnici," vzal si slovo starosta Sezimova Ústí Martin Doležal. Také jeho kolega z Veselí nad Lužnicí Ladislav Sýkora není zcela spokojený s napojováním nových staveb na stávající komunikace. Těchto dotazů se ujmul radní pro dopravu a územní rozvoj Antonín Krák. Naznačil, že pro Sezimovo Ústí se už blýská na lepší časy. Kraj již vypsal tendr na firmu, která dodá informační návěsti, díky nimž by už tranzitní doprava zbytečně nedostávala do měst. Starostu Veselí pak pozval k sobě do Budějovic.

Táborsko i letos bude patřit k okresům s největším počtem dopravních investičních akcí. „Jsou to hlavně akce v rámci rekonstrukcí silnic a mostů. Se starostou Tábora stále jednáme o přeložce z Měšic na Vožickou ulici, u níž už na první etapu máme stavební povolení, ale jsou tam nějaká dovolání," uvedl radní kraje.
Starosta Tábora Jiří Fišer po jednání s Antonínem Krákem upřesnil, že tato spojnice pod stůl nespadla, ale vzhledem k protestům Měšických se proces zahájení výstavby o něco protáhne, ale v příštím roce už by se mohlo začít.

Protože tato spojnice nepřímo souvisí i s Budějovickou ulicí, přišla řeč i na tuto krajskou silnici, kterou chce kraj výměnou za stavbu v Měšicích převést do majetku města. „Kraj se jí úplně nezříká, tak jako my s ním spolupracujeme na výstavbě přeložky v Měšicích, jsou ochotní s námi spolupracovat na Budějovické. K tomu ale teď potřebujeme, aby naši radní a zastupitelé dali zelenou v tom, že rekonstrukci Budějovické investičně zjednodušíme. Když dají, sejdeme se s krajem a můžeme jednat o finanční spoluúčasti," upřesnil starosta Fišer včerejší separátní jednání s Antonínem Krákem a Jiřím Zimolou.

"Stejně jako v jiných okrese probíráme témata z dopravy a dopravní infrasktruktury v návaznosti například na budovanou centrální státní. Hovořím teď o železničním koridoru kolem Roudné a Klenovic, o dalším budování dálnice a jak lépe značit návodné trasy, aby řidiči nebloudili. A jsem rád, že jsme se bavili i o školství, kdy mne žádali o intervenci, aby skončil nesmyslný stav, kdy starostové malých obcí musí přispívat na platy učitelů, protože mají podlimitní třídy. Mohl jsme jim říci, že současná ministryně školství pracuje na změně financování školství," naznačil hejtman, s jakými dotazy se na něj starostové z celého kraje obracejí. 

Obce získaly přehled i o některých dotacích, o které se budou moci ucházet. Jeden titul směřuje do rozvoje vodovodů a kanalizací. Pro mnohé malé vesnice jsou ale nedostižné.
„Získat takovou dotaci je šance padesát na padesát, přitom jen projektová dokumentace je strašně drahá. Jsme obec s osmi místními částmi a třemi stovkami obyvatel, sice o vodovodu a kanalizaci uvažujeme, ale počkáme si, až budou dotace pro malé obce," potvrdila například starostka Nemyšle Petra Konopiská.
Krajská radní Hana Tůmová upřesnila, že zatím se jim sešlo 103 žádostí od obcí, které chtějí k sítím připojit. Peníze ale mohou jít například i na stavbu čistírny odpadních vod, protože v dlouhodobém výhledu budou pro všechny povinné.

Tři miliony by měli zastupitelé schválit pro jihočeské včelaře, kteří by peníze použili na vyšetření včelího moru. Podle prvotního zájmu kolem 800 tisíc ještě zbude.
Starostové a starostky se zajímali také o školství. Hana Tůmová, která v Táboře zastoupila radního pro školství Tomeše Vytisku, ujistila, že inkluze dětí z praktických škol do běžných základních se nelíbí ani Asociaci krajů ČR. Snahy vedou k odložení inkluze o jeden rok. Tím by nezačala platit od září.