Aktuální informace podali stavbaři společně s vedením města přímo na místě v pondělí odpoledne.

Poslední vrstvy asfaltu

Stavbyvedoucí Pavel Kuděj z firmy Metrostav zmiňuje, že páteční časová rezerva, která vnikne mezi dříve avizovanou dobou otevření v 6 hodin ráno do aktuálně oznámené dvanácté hodiny, bude sloužit k domalování vodorovného dopravního značení i seřízení semaforů na blízkém Píseckém rozcestí a Křižíkově náměstí.

Stavebníci finišují opravy jordánské hráze, původní termín dokončení stavby ale kvůli počasí nestihnou.
Hráz Jordánu stavebníci do úterý dokončit nestihnou, otevře se těsně před Vánoci

„Dokončili jsme zásypové práce a konstrukční vrstvy vozovek. Nyní pokládáme asfalt na návodní straně, v úterý přepokládáme přehození dopravy na druhou polovinu komunikace,“ popisuje. Následovat má odfrézování druhé poloviny vozovky a položení povrchu i tam. „Ve středu předpokládáme dokončení povrchových vrstev a následné malování dopravního značení a taktování semaforů,“ informuje dále stavbyvedoucí s tím, že v pátek nejpozději ve 12 hodin odstraní stavbaři omezující dopravní značky a pustí ostrý provoz.

Finální termín

Další odklad prý nehrozí. „Abychom potřebovali další posunutí termínu otevření hráze, musely by nastat velmi nepříznivé povětrností vlivy,“ vysvětluje stavbyvedoucí s tím, že doufá, že se nebude opakovat například kalamitní sněhová situace či teplota vzduchu neklesne pod mínus 15 stupňů Celsia.

Fámy, že se stavba zdržuje a v létě se na ní pracovalo minimálně, vyvrací mluvčí města Luboš Dvořák. „Moji známí, kteří bydlí blízko hráze, říkají, že se už osm měsíců nevyspali,“ naznačuje s tím, že dělníci obyvatele okolních domů rušili už od brzkých ranních hodin včetně svátků a víkendů.

Práce uspíšit nešly

Nonstop práce v noci podle starosty Štěpána Pavlíka však nebyla možná z hlediska legislativních předpisů. „Zejména kvůli normám hluku, které sleduje hygienická stanice. Tomu jsme také přizpůsobovali harmonogram a plány výstavby,“ doplňuje.

Při takto komplikované stavbě se mohlo stát cokoliv a zpoždění tří dnů z hlediska nepříznivého počasí považuje za minimální. „Smlouva byla uzavřena až do konce letošního roku,“ připomíná Pavlík. „Kdybychom šli po jednotlivých fázích, například samotný most a komplikované přeložky vodovodu, internetu, vždy činnosti navazovaly a termíny se posouvaly minimálně jen v řádech dnů,“ dodává.

Situace na stavbě v úterý 5. prosince.
Opravu hráze Jordánu zkomplikovaly přívaly sněhu, i tak má být brzy průjezdná

Stavba lávky Jordánské hráze pochází z roku 1929, dosud se dočkala dvou oprav, v 80. letech a následně v roce 2001. Konstrukce lávky pro pěší je podepřena 44 sloupy stojícími v nestabilním prostředí podmáčené hráze. Při letošní rekonstrukci se denně prostavělo půl milionu korun.

Samospráva je podle starosty Štěpána Pavlíka ráda, že vše zhotovitel zvládl v přiměřeném termínu a s relativně malými vícenáklady. Aktuálně náklady vychází na 107 milionů včetně DPH, smlouva ale byla sepsána na sumu o čtyři miliony nižší. „Pracovat se bude ještě na šikmé zdi pod hrází, ale to už neovlivní dopravu. Na místo se na jaře vrátí nová výsadba vrb bílých a celá hráz se dočká ještě kamenného obkladu,“ uvádí starosta.

Starosta závěrem využil prostoru a poděkoval stavbařům i veřejnosti. „Poděkování patří nejen stavební firmě a subdodavatelům za jejich intenzivní činnost, ale i za shovívavost občanů, kteří denně jezdili poměrně dlouhou dobu asi šestikilometrovou objížďkou s časovou rezervou,“ uzavírá Štěpán Pavlík.