Nedostatek financí zapříčinil omezení tradičních historickch jízd na trase Tábor – Bechyně. V sobotu dopoledne se historická Elinka vydala na svou jedinou cestu v tomto roce. Pořádatelé i cestující jsou zklamaní.

„Je to jediná letošní jízda. Pořádání akce stojí bohužel čím dál více peněz a sponzoři se shání těžko,“ stěžuje si předseda Klubu přátel elektrické dráhy, Jan Stránský.

Fakt, že se skutečně jedná o jedinou dobovou jízdu potvrdila i mluvčí Českých drah pro Jihočeský kraj, Radka Pisturiusová. „České dráhy byly nuceny z finančních důvodů sponzorování a provoz dobových vlaků zrušit.“

To, že jsou náklady na historickou jízdu vskutku vysoké dokazuje i částka, kterou museli její pořádatelé vynaložil. Letošní jízda příšla Klub přátel elektrické dráhy na bezmála sedmatřicet tisíc korun. Proto jsou také pořádatelé moc vděční všem sponzorům, kteří na provoz přispěli.

„Je to úžasný zážitek, my jsme tu s rodinou už poněkolikáté.Vždy se nám nejvíce líbily jízdy v historickém vláčku právě v létě o prázdninách.Škoda že se to ruší,“ shoduje se rodina Heřmanova ze Střezimíře.

Ještě před tím, než vyjela Bechyňka z táborského nádraží, mohli si cestující prohlédnou její nestraší vagon z roku 1903. Pouze prohlédnout proto, že byl určen pouze pro sponzory. Prohlídku vlaku zpříjemňovala svou hudbou kapela Street Band z Tábora.

Nesponzorující cestující rozhodně nepřišli zkrátka. Součástí vlaku byl i vagon nazvaný „Bufet Elinka“, kde se každý zúčastněný mohl občerstvit. Během cesty navíc fungoval v celém vlaku historický rozhlas, který informoval o průběhu jízdy. Po příjezdu do Bechyně byl před Kulturním střediskem připraven program pro děti.

Elinka má tedy za sebou svou poslední jízdu. Doufejme, že se za rok opět vyrazí.

Michala Nováčková