Absolventu FAMU a strojní fakulty Martinu Frouzovi (1970) porota opět udělila Zlaté oko v soutěži Czech press photo za sérii snímků Znovuzrození karlínského chrámu sv. Cyrila a Metoděje. Obrazový redaktor a fotograf českého vydání National Geographic se ve vlastní praxi specializuje na dokumentární a dokumentační fotografii.
Kdy jste s fografováním začal?
Dříve než fotografii jsem se věnoval malbě, kresbě a zejména grafickým technikám v Lidové škole umění v Táboře, pod vedením akademického malíře Emila Růžičky. K fotografii jsem se dostal přes bratra Jana. Začalo to nevinně, ale postupně zájem přerůstal v posedlost. V páté třídě nám máma koupila fotoaparát Saljut, s tím jsem začínal. Později nám rodiče pořídili Praktiky MTL3. Přes fotokroužek, fotoklub a spolupráci s různými časopisy jsem postupně došel až na FAMU.
Co fotíte nejraději?
Nejraději témata, při kterých se něco dozvím, nebo se mohu nějak odborně či technicky rozvíjet. Asi nejvíce mi vyhovují kulturní témata jako je můj rozsáhlý výstavní soubor prezentovaný v pražském Muzeu Karlova mostu.
Za co jste získal první ocenění ?
Bylo to roce 2002, první místo ve stejné kategorii jsem získal za téma, věnované Sovovým mlýnům po srpnových povodních. Vyhrál soubor Moderní umění v Sovových mlýnech po povodni 2002.
Jaký je váš dnešní vztah k Táboru?
V Táboře jsem se narodil a vystudoval. Mám k němu tedy vztah jako většina lidí k rodnému městu, kde má rodinu a kde vyrůstal. Musím ale přiznat, že za posledních několik let, co se vracím stále méně často, mám dojem, že město, v němž jsem vyrůstal, již téměř neexistuje. Podobně to má asi každý, kdo se vrací na důvěrně známá místa. A také jsem tu pravidelně vystavoval.
Co považujete na největší profesní úspěch?
Šštěstí, že se mohu od počátku podílet na projektu časopisu National Geographic Česko. Kromě zajištění, které od práce asi každý očekává , mi to dává možnost setkávat se se zajímavými lidmi v různých prostředí. To je velice podnětné, protože se většinou jedná o špičková pracoviště a výrazné osobnosti ve svých oborech.