Elektronickou veřejnou dražbu aut uspořádal Tábor vůbec poprvé v úterý 19. března. Zbavil se tak starostí se třemi staršími typy aut, která byla odtažena z veřejného prostoru. Jak sdělil odborný pracovník správy majetku Odboru dopravy Marek Lexa, do dražby Táborští zařadili Škodu Felicii s vyvolávací cenou 2.000 Kč, Ford Mondeo s cenou 3.000 Kč a Peugeot 607 za cenu 5.000 Kč. Všechny tři vozy byly vydraženy každý za pouhou padesátikorunu.

„Vyzvali jsme majiteli vozů, které mají více než šest měsíců propadlou technickou kontrolu a zdánlivě vypadají jako vraky, aby si auta z veřejného prostoru odvezli. Většinou na naše výzvy nereagují. Potom jsou majitelé obeznámeni o odtažení vozidla, které musíme tři měsíce deponovat na chráněném místě. Po této lhůtě se mohou vozidla prodat ve veřejné dražbě,“ vysvětlil Marek Lexa.

Ilustrační foto. Elektrobus Solaris Urbino 12
Cestující v Táboře svezou elektrobusy, příští rok nahradí osm starších vozů

Taková auta totiž nelze jednoduše sešrotovat. „Problém je, že i staré, dlouhodobě odstavené vozidlo, nemusí odpovídat definici vraku dle § 19 odst. 2 písm. g) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Pokud se město chce zbavit aut, která nejsou viditelně vraky, ale vypadají jako nevzhledné trosky, nebo jsou na parkovištích odloženy někdy i více let, a mají propadlou technickou kontrolu, je město oprávněno v souladu s § 19d odst. 2 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, a po marném uplynutí předešlých výzev a oznámení, tato vozidla prodat ve veřejné dražbě," upřesňuje mluvčí radnice Luboš Dvořák.

Pravidla mluví jasně i o tom, jak se má naložit s penězi, které noví majitelé za vozidla zaplatí. „Vydražené peníze připadnou městu, které si nejprve pokryje všechny vlastní náklady. Zbytek peněz připadne majiteli. Pouze v případě, že se auto nepodaří vydražit, lze ho dát do ekologické likvidace a následně vyřadit z evidence vozidel.“ uzavřel odborný pracovník správy majetku Odboru dopravy.