Díky institutu dodavatele poslední instance většina zákazníků změnu dodavatele energií v praxi nepocítila – dodávky elektřiny i plynu jim E.ON zajistil automaticky. Problém však může být u těch zákazníků, kteří k původnímu dodavateli přešli v nedávné době a proces ještě nebyl řádně dokončen.

„Čas od času se stane, že menší alternativní dodavatelé energií, kteří lákají nové klienty zejména na nízké ceny, pozbydou možnosti energie nadále svým zákazníkům poskytovat. V tu chvíli se lidé ocitnou v situaci, která pro ně samozřejmě není příjemná. Nicméně o svoje dodávky energií nepřijdou. Zákon totiž s touto možností počítá a elektřinu a plyn jim okamžitě automaticky začne dodávat územně příslušný dodavatel poslední instance,“ vysvětluje Radek Fišer, vedoucí Kompetenčního centra E.ON Energie. Tato společnost je dodavatelem poslední instance v oblasti elektřiny na jihu Čech, Moravy a částečně na Vysočině, pro plyn pak v jižních Čechách – v obou případech jde o distribuční území společnosti E.ON Distribuce.

„Klienti v této chvíli nemusí aktivně nic řešit, kontaktujeme je dopisem, ve kterém se dozvědí všechno podstatné – třeba jak dlouho mohou elektřinu nebo plyn odebírat v tomto režimu a jaké budou další kroky. Jde o více než dva tisíce klientů, kteří odebírají elektřinu, a téměř 200 odběratelů zemního plynu,“ upřesňuje Rudolf Uzlík, vedoucí zákaznické obsluhy E.ON Energie. „Klienty budeme postupně oslovovat i s výhodnou nabídkou Komplet elektřina, na niž mohou plynule přejít po skončení institutu dodavatele poslední instance. Výhodný balíček jim umožní zafixovat ceny elektřiny až na tři roky, takže se vyhnou případnému nárůstu cen na trhu, a zároveň získají služby elektrikáře v hodnotě 1 500 korun ročně,“ dodává.

Do problému se podle informací zveřejněných v tiskové zprávě Energetického regulačního úřadu mohou dostat zákazníci, kteří smlouvy s One Energy & One Mobile podepsali teprve nedávno a přeregistrace ještě neproběhla. „Tito zákazníci by se ne vlastní vinou mohli dostat do režimu neoprávněného odběru. Bohužel nemáme seznam těchto klientů k dispozici, a proto jim nemůžeme dodávku energií zajistit a ani je kontaktovat,“ upozornil Rudolf Uzlík. Podle údajů regulačního úřadu se může se jednat až o 1 236 spotřebitelů elektřiny a o 343 spotřebitelů plynu na celém území České republiky.

Zákazníci, kteří se ocitli v této problémové situaci, se mohou obrátit na bezplatnou zákaznickou linku E.ON 800 77 33 22 v jakýkoliv pracovní den od 7 do 20 hodin, nebo na adresu info@eon.cz.