Děti často o možnosti zvolit si svého nej nej učitele ani nevědí.
„Já chodil předtím do školy do Pacova, tak ani nevím, že se mohou učitelé přihlašovat do takovéhle soutěže,“ říká žák šesté třídy Základní školy Zborovská v Táboře Luboš Němec.
Spolužáci mu svorně přikyvují. Soutěž očividně trpí nízkou propagací. „Nemáme na to, abychom si zaplatili inzerci v různých médiích. Na každou školu přijde letáček, bohužel často zůstane na stole ředitele a dál se informace nedostane,“ připustil ředitel ankety Slávek Hrzal .
O tom, jak by měl vypadat dobrý učitel má každý svou představu. „Neměl by být moc přísný,“ míní Luboš Němec. Jeho spolužák Štěpán Kadilák si ale myslí, že přísnost učiteli nijak neškodí. „Alespoň nás něco naučí. Taky by s ním měla být legrace,“ tvrdí. Z rukávu děti vysypaly minimálně tři jména učitelů, kteří by se na Zlatého Ámose hodili.
Podle slov zástupkyně ředitele Pavlíny Černé ale případné nominace nechávají čistě na dětech.
Zatímco někde využijí úspěch v anketě ve svůj prospěch, jinde se vítězové setkávají se záští. „Pamatuji si i případ, že učitelka, která v anketě zvítězila, musela kvůli ostatním učitelům do roka školu opustit,“ povzdechl si Hrzal. Jiná škola si naopak po vítězství umístila na budovu transparent: Tady učí Zlatý Ámos a využila titul ke své propagaci.
Organizátoři ale mohou letos hovořit o úspěchu. Žáci základních a středních škol na titul navrhli celkem 61 pedagogů, z toho 20 mužů a 41 žen. V loňském ročníku soutěžilo v regionálních kolech jen 40 pedagogů.