Několikrát do týdne jezdí ekonom zemědělského družstva Vladimír Kozel ze směru od Pelhřimova do Tábora. Už dva měsíce ho těsně před sjezdem do města vítá billboard s gigantickou podobenkou Hitlera.

„Kořenem zla je nedostatek poznání,“ doplňuje obrázek text čínského politika, filozofa a státníka Konfucia. Ten si ale cizinci nejspíš nepřečtou.
„Už to tam visí skoro dva měsíce. Okolo billboardu jezdí cizinci, a ti vidí jen Hitlera. Nevím, jestli je tohle zrovna ten nejlepší způsob, jak vítat návštěvníky města,“ vyjádřil se Vladimír Kozel z Dolních Hořic.

Billboard patří reklamní agentuře Big Board. Samotná kampaň je pak určena na titulní stránku populárně vědeckého časopisu 21. století. Agentura se nám do uzávěrky k záležitosti nevyjádřila.

Vedení města z obrázku nadšené není, páky na jakoukoli regulaci prý ale nemá.

"Tohle má v dikci agentura, která výlepové plochy vlastní. Město obsah této reklamy nemá možnost ovlivňovat. Obsah je ale otázkou kultury a etiky subjektů, které tyto plochy využívají. Jen vzpomeňme na předvolební kampaň. Musím říci, že plně s panem Kozlem souhlasím, ale žádný billboard, kromě toho u Sika, není v majetku města. Nemůžeme s tím nic dělat,“ reagovala místostarostka Tábora Zuzana Pečmanová.

Zavání snad tento billboard trestnou činností propagování symbolů nacismu? Policie vyhodnotila, že v tomto případě s největší pravděpodobností nikoli.
„Dle prvotního posouzení se z trestně právního hlediska pravděpodobně nebude jednat o naplnění skutkové podstaty některého z trestných činů proti lidskosti a míru. Přesto jsme podnět předali specialistům na problematiku extrémismu,“ tlumočil stanovisko táborských policistů jejich mluvčí Miroslav Doubek.

Problematiku obsahu reklam řeší etický kodex, který vydala Rada pro reklamu. Ta na základě případných stížností také vydává odborné stanovisko a doporučení pro toho, kdo nevhodnou reklamu vydal. Radní nemohou udělovat sankce, ale v případě nerespektování jejich doporučení mohou dát podnět živnostenskému úřadu, který už takové páky má.