Ředitelkou Základní školy Mikuláše z Husi se Dagmar Havlůjová stala po sloučení dvou základních škol v roce 2005.
Kromě již zmíněné základky se jednalo o ZŠ Parkány, kde nyní sídlí soukromá Základní škola Bernarda Bolzana. Na ZŠ Parkány přitom Dagmar Havlůjová ředitelovala tři roky.
Svému nástupci předává školu se 420 dětmi a stabilizovaným pedagogickým kolektivem.
„Musím říct, že učitelský sbor je tu dobře sehraný a příliš se neobměňuje. Hodně učitelů je tu už dlouho a nemají snahu odcházet jinam,“ říká Dagmar Havlůjová s hrdostí.

Dagmar Havlůjová vystudovala Pedagogickou fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích s aprobací matematika – tělocvik. Celý život učí v Táboře, celkem ve školství strávila 43 let. Nejprve jako učitelka v Základní škole Parkány, kde se nakonec stala ředitelkou. V roce 2005 se po sloučení obou škol stala ředitelkou Základní školy Mikuláše z Husi.

Co vás přivedlo k učitelství?
Vlastně náhoda, původně jsem se chtěla stát trenérkou. Pak jsem ale skončila u učitelství, i když aprobaci tělocvik jsem si nakonec přece jen zvolila.

Učila jste nějaké známé Táboráky?
Mezi mé žáky patří bývalý starosta Tábora František Dědič, tajemník městského úřadu Lubomír Šrámek, bratři Pavel a Karel Camrdovi. Oba byli velmi úspěšní cyklokrosaři, Karel se stal dokonce mistrem světa.

Vzpomenete si na nějakou úsměvnou historku, která se vám během let ve škole stala?
Máme s manželem psa Béďu, chodí se mnou již řadu let do školy, tak ho žáci berou jako takového školního psa. A jednou mě jedna holčička potkala venku na ulici a povídá mi: „Jé, dobrý den, vy venčíte našeho školního pejska!“. A zcela jasně mě degradovala na venčení školního psa.

Co se vám během kariéry ředitelky ve škole podařilo?
Školu jsem přebírala v roce 2005 se zhruba 620 žáky, těch je nyní kolem 420, je zkrátka méně dětí. Podařilo se stabilizovat pedagogický sbor. Je tu 31 učitelů a hodně z nich po celou dobu, co jsem tu. Akorát se poslední dobou špatně shání matematici. Také jsem hrdá na to, že se u nás učí praktické dovednosti, máme skvěle vybavené dílny.

Je něco, co vám na současném školství vadí?
Určitě obrovský nárůst administrativy. Učitel má kromě učení na starost čím dál tím víc papírování. Jinak děti jsou pořád děti, nemyslím si, že by se to s kázní zhoršilo tak jak se někdy říká. Akorát mají dnes mnohem více možností než dřív.