Firma KPT rail se sídlem v Chotovinách na Táborsku měla letos provozovat za krajské dotace Jihočeský motoráček, ale ten vůbec nevyjel. Informoval o tom server zdopravy.cz. Firma musela v červnu vyřadit z provozu motorový vůz 811.021, protože se ukázalo, že nemá potřebné doklady.

Vůz podle Drážního úřadu nebyl zapsán v českém národním registru vozidel a neměl tzv. průkaz způsobilosti. „Dopravce je dle zákona o dráhách při provozování drážní dopravy povinen používat drážní vozidla a určená technická zařízení s platným průkazem způsobilosti a v technickém stavu, který odpovídá schválené způsobilosti,“ uvedla pro server zdopravy.cz mluvčí úřadu Pavlína Straková.

Na jihočeské lokálce budou jezdit vlaky do konce prázdnin každou sobotu.
Obnovují týnskou lokálku

Pošta Partner: Česká pošta otevřela v roce 2017 celkem 189 pošt Partner, které jsou alternativou poboček České pošty. V České republice již funguje 700 pošt Partner. První pošta Partner vznikla v roce 2009 na Božím Daru. Poštovna poskytuje všechny základní služby, tj. příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží, prodej kolkových známek a vybrané služby, jako jsou například on-line dobíjení předplacených SIM karet, prodej losů okamžitých loterií, prodej dálničních kupónů a volný prodej tisku.

Zrušený web i facebook

Momentálně nefungují ani webové ani facebookové stránky společnosti. Z obchodníku rejstříku byli v závěru října i jednatelé, kontaktní telefon sice vyzvání, ale nikdo ho nezvedá. Na emailový dotaz Deník nikdo nereagoval.

INFOBOX: KPT rail s.r.o. jako společnost vznikla v roce 2019, jde o soukromého železničního dopravce provozujícího sezonní osobní dopravu na tratích Číčenice – Týn nad Vltavou a Dívčice – Netolice. Zabývá se i obnovou regionálních tratí tam, kde byla doprava zastavena, nebo není provozována. Firma disponuje i akreditovaným školícím střediskem s oprávněním ke školení nových uchazečů na pozici strojvedoucí.

Mezi roky 1991 a 2009 se vlaky mezi Polnou a Dobronín vracely alespoň v době Mrkvancové pouti. V různých letech je zachycuje archiv Richarda Cily.
Rušení železničních tratí v Polné a Jemnici: stát může tratě zakonzervovat

Kromě drážní dopravy společnost vedla i licenční pobočky České pošty. Konkrétně jde o deset pošt Partner v menších obcích, dvě ve východních Čechách – Běrunice a Lovčice a osm v Jihočeském kraji. Na Táborsku jde o provozy v Chotovinách, Turovci, Radeníně a Vodici, další pobočky, kterých se to dotýká, se nachází v Olešnici na Českobudějovicku, na Českokrumlovsku ve Zlaté Koruně a v Kaplici 2 na nádraží a v objektu číčenické železniční zastávky na Strakonicku.

Vypověděli smluvní vztah

Jak uvedl mluvčí České pošty Ivo Vysoudil, tyto pošty Partner nejsou uzavřené. „Jsou vypovězené ze strany smluvního partnera a jsou v procesu přesmluvňování na jiné smluvní partnery. Do doby přesmluvnění přitom pobočky fungují standardně dále,“ vysvětlil.

Pošta ve Zlaté Koruně je v budově bývalého hospicu.
Pošta Partner začala fungovat ve Zlaté Koruně

Vypovězení smluvní spolupráce ze strany partnera není podle Vysoudila nic výjimečného. „Je to legitimní možnost vycházející ze smluvního vztahu a Česká pošta vždy zajišťuje nového provozovatele,“ zmínil s tím, že důvody vypovězení smluv může sdělit pouze vypovídající.

Hledají nové provozovatele

Část smluv s KPT Rail vyprší ke konci února a část v polovině dubna příštího roku. „V současné době vedeme opravdu intenzívní jednání o nových provozovatelích. V některých případech jsou už dokonce i podepsány nové smlouvy,“ dodal Ivo Vysoudil. Úplné zavření je tak až krajním řešením.