Tábor – Již jedenáctým dnem se mohou kamiony vyhýbat čekanické Družstevní ulici. Pokud ovšem využijí 9. listopadu zprovozněný dálniční sjezd do Českých Budějovic, který je již nenutí zajíždět až do Chotovin a tam se otáčet. Výrazné zlepšení ale obyvatelé ulice neregistrují.

„Zrovna jsem byla venku a jezdil jeden kamion za druhým. Takže se mi nezdá, že by se něco zlepšilo. Doufáme, že pomohou opatření, která chystá radnice," vkládá naději do realizace souboru změn a úprav Lucie Vrhelová z Družstevní ulice.
Ani předseda místní samosprávy Petr Nemrava si však nemaluje růžové zámky. 
I když připouští, že efekt otevřeného sjezdu vnímá, tranzitní kamiony z Čekanic přesto nezmizely.

„Nepomůže ani když pustí všechny čtyři sjezdy a všude osadí zákazové značky, protože navigace sem řidiče stejně navedou. Bude trvat dlouho než si mezi sebou řeknou, že přes nás nesmí jezdit," obává se Petr Nemrava.
Teď očekává, jaká z navrhovaných opatření ve skutečnosti projdou. „Pokud projdou zákazy vjezdu pro 3,5 tuny, odkloní to tři čtvrti kamionů. Značky by situaci vyřešily, ale zpomalení jízdy ne. Je ale pravdou, že by byl provoz bezpečnější," připouští Petr Nemrava.

Návrh opatření:

1. Projednat a zajistit omezení tranzitní nákladní dopravy v ulici Průběžná a Družstevní
2. Vypracovat studie pro přeložku Vožická – I/19
3. Úprava přechodu Průběžná – Soví ulice
4. Projednat zřízení místa pro přecházení v Průběžné, mezi ulicemi Pionýrů a Družstevní
5. Projednat snížení rychlosti
pod 50 km/h v Průběžné ulici
6. Zajistit sčítání aut v Průběžné, Zavadilské a Družstevní ulici

Prověření zadaných úkolů, které vyplynuly ze společného setkání s Čekanickými, je ale pro odbor odpravy záležitostí minimálně tří měsíců. Dřív se nic nestihne.

„Zatím připravujeme podklady pro zahájení správního řízení, které je pro změnu ve značení nutné. Pro osazení značek nejprve potřebujeme zakreslit situaci, návrh schvaluje policie a rozhodovat bude kraj," naznačila zdlouhavý postup vedoucí odboru Štěpánka Voráčková.

Ani starosta Jiří Fišer ale nevěří, že tím by měli v Čekanicích stoprocentně vyhráno.
„I kdyby prošla všechna opatření tak, jak si přejí, je třeba počítat, že tam auta budou jezdit stále. Sídlí tam firmy a zajíždět tam musí i zásobování," zdůvodnil.

Jednoho ale už místní dosáhli: radní zamítli odstranění značek s omezením tonáže pro vjezd do Průběžné ulice, které hrozilo. Právě to také stálo na počátku vyhlášení války s těžkou dopravou.