Na černé listině ohrozených staveb figuruje i úsek jihočeské dálnice mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí.
Podle předsedy Sdružení pro výstavbu D3 a senátora Pavla Eyberta však není situace tak horká, jak se zdá.
„Zmíněný pětadvacetikilometrový úsek je již nasmlouvaný s dodavatelem a já nevěřím, že by si zakázku nechal zrušit. Vypovězením smlouvy by pak státu hrozily sankce, které by mohly být skoro stejně vysoké jako cena stavby,“ míní Eybert.


S jakoukoli změnou v plánech by se jen těžko smiřovali také občané a vedení radnic na jihočeské trase.
„Kdyby se dálnice nepostavila, bylo by to pro nás tragédií. Ale já věřím, že k tomu nedojde,“ míní starosta Soběslavi Jindřich Bláha.
Na dálnici již nedočkavě čeká také Planá nad Lužnicí, jejímž středem dosud denně projede téměř 30 tisíc aut včetně nákladních.
„Doprava nám ničí život, proto je pro nás dálnice tak důležitá a každé oddalování je pro nepříjemné a vzhledem k silnému provozu i nebezpečné,“ upozornil včera občan Plané Jan Samec.


Hejtmana kraje Jiřího Zimolu prohlášení ministra dopravy Gustáva Slamečky šokovalo. „Jsem přesvědčen, že právě v době ekonomické krize je potřeba investice podporovat, a nechápu proto záměr ministra tyto stavby omezovat. S tím nemohu souhlasit,“ reaguje hejtman na prohlášení ministra o tom, že příští rok bude na stavby a údržby silnic chybět 50 miliard.


„Stavba dálnice nabízí příležitosti pro dodavatele, stavební firmy, dává práci dělníkům. Rozvinutá silniční síť pak do regionů přivede investory i turisty. Zakonzervovat nyní tak důležité projekty znamená zakonzervovat region v krizi,“ dodal Zimola.


Pro letošní rok dostal úsek Tábor – Veselí 1,7 miliardy. Prozatím však má jen jedno stavební povolení, a to na most přes rybník Koberný.
Celý úsek má být hotový do června 2011. „Jsem přesvědčen, že to se splnit nedá,“ potvrdil Bláha své přesvědčení, které tisku sdělil již v březnu, kdy dnešní ministr dopravy ještě coby náměstek ubezpečoval, že tento termín i peníze jsou pro D3 neměnné.