Spekulovalo se o tom, že důvodem prodlevy jsou tak zvané reference. Společnost MI sice podala nejnižší nabídku, ale v jiném výběrovém řízení byly zpochybněny její reference – to znamená kvalifikační předpoklady s tím, že se jedná o stavby provedené společností Metrostav. Podle Jana Kuhna, referenta komunikace MI, ale nyní Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uznal, že lze takové reference přijmout.

"Úřad ve svém rozhodnutí konstatoval, že dodavatel Metrostav Infrastructure (MI) splnil podmínky pro účast v zadávacím řízení," říká Jan Kuhn k případu, který se řešil u jiné dopravní stavby a doplňuje, že podle úřadu prokázal účastník řízení Metrostav Infrastructure prostřednictvím rozsáhlého souboru dokumentů, že někdejší Divize 4 (patřící tehdy pod Metrostav) tvrzené referenční zakázky skutečně realizovala.

"Úřad tímto krokem současně potvrzuje, že reference společnosti Metrostav Infrastructure jsou dostatečné a byly řádně doloženy," míní Jan Kuhn.

Mohlo by to otevřít cestu i k ukončení výběrového řízení na část dálnice D3 mezi Třebonínem a Kaplicí nádraží.

"Na stavbu bylo podáno pět nabídek, přičemž všechny byly nižší než předpokládaná cena. Hodnotící komise nyní prověřuje reference účastníka výběrového řízení," popisuje aktuální stav zakázky web Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Dálnice D3 v úseku Třebonín – Kaplice nádraží se měla začít stavět ještě letos. Výběrové řízení ale ještě nebylo ukončeno. Na stavbu jsou vykoupeny všechny pozemky a k dispozici je pravomocné stavební povolení. Výstavba může být zahájena ihned poté, co bude vyhlášen vítěz a bude s ním podepsána smlouva.