ŘSD chce stavbu zahájit v co nejbližší době. Jak informoval na síti X generální ředitel Radek Mátl, vysoutěžená cena je 11,882 milionu bez DPH a doba realizace 40 dní.

Jediným problémem, který stavbu zdržuje, je neopuštění vyvlastněných pozemků a budov bývalými majiteli. Ti měli být vystěhováni do 7. ledna letošního roku.

ŘSD podle mluvčího Jana Rýdla pokračuje dalšími právními kroky. „Komplikace jsou tam řadu let, ale věřím, že úsek D3 u Tábora brzy postavíme,“ řekl ve středu ČTK. Zahájení prací investor odhaduje na červen letošního roku.

Motocentrum u dálnice D3 v Táboře s bývalou čerpací stanicí.
Nad dostavbou D3 u Tábora stále visí otazník. Nemovitosti ale už patří státu

Na zmiňovaném úseku tzv. obchvatu Tábora mezi 78. a 79. kilometrem dálnice D3 je dlouhodobě svedena doprava do jednoho směru a snížena rychlost na 80 kilometrů v hodině. Pavel Bratránek stále tvrdí, že nedostal za vyvlastnění žádnou náhradu. „Ani mi nikdo neoznámil částku, kterou bych měl obdržet. Takže stále máme motocentrum na stejném místě otevřené. Nic jiného nám nezbývá. Dokud nedostanu peníze, nemám na to, abych si něco koupil a vystěhoval se," zopakoval ČTK ve středu 13. března.

Majitelé s vyvlastněním nesouhlasili, rozhodnutí označovali za nepřiměřené a protiústavní. Ústavní soud stížnost Pavla Bratránka a společnosti Taartrade na podzim loňského roku odmítl. ŘSD následně požádalo ministerstvo dopravy o obnovu stavebního řízení.

Dnes již bývalí majitelé nemovitostí opakovaně uváděli, že jim stát zmařil investice, vydal nezákonné stavební povolení a odmítá platit škody. ŘSD dříve uvedlo, že navrhlo Bratránkovým odškodnění mezi 10 až 20 miliony. To však oni popírají. Problém vznikl už v roce 1998, kdy stavební úřad v Táboře chybně povolil stavbu motocentra jako stavbu trvalou přes dočasný příjezd ze silnice I/3. Stanovisko ŘSD potvrdil i Nejvyšší správní soud.