Petic má Tábor celé stohy. Dospělí jimi vyjadřují jiný názor než jaký zrovna zastává radnice. Ovšem petici, kterou ze třetiny podepíší děti, má první.

Proti příjezdové silnici se dokonce postavilo i čtyřleté dítě. Odmítá, aby táta jezdil na parkoviště kolem hřiště, na kterém si zrovna bude hrát. Petici podepsalo 158 lidí, 
z nichž 55 jsou děti do 15 let. Jak na dosud nevyužívanou plochu po bývalých kurtech auta dostat, vymýšlela radnice dlouho.

Průjezd mezi domy občané smetli rovnou, vybudování příjezdu ze směru od Sezimova Ústí zase nedovolují cizí pozemky. Pak se nabízelo vedení cesty kolem chodníku nebo až za ploty hřišť na břehu řeky. „V anketě, kterou jsme v místě dělali, poslední varianta převážila. Už děláme projekt a máme územní rozhodnutí. A teď přišla petice," naznačil starosta Jiří Fišer, 
v jaké časové fázi se objevila.

Na sídlišti je problém zaparkovat

Že je na sídlišti všeobecně problém zaparkovat, vnímají i manželé Svobodovi, kteří děti na hřiště v Havanské ulici vodí. Petici sice nepodepsali, ale s způsobem řešením nesouhlasí. „Tohle je to nejhloupější řešení. Znehodnotí hřiště a bude tu hluk a zplodiny 
z aut," míní Josef Svoboda.

Podobně na věc nahlíží Jindřich Smažík z petičního výboru. „Chápu, že parkoviště je potřeba, ale je nutné myslet na děti, aby nebyly provozem ohrožené."

Jindřich Smažík proto neváhal s peticí oslovit i děti. „Nejdřív jsme jim problém vysvětlili a potom mohly podepsat. Oslovili jsme je proto, že se jich cesta nejvíc týká. Radnice je tu pro všechny a měla by tedy brát ohled i na názor dětí," míní Jindřich Smažík.

Radnice petentům teď v odpovědi slibuje, že relevantní námitky je ochotná akceptovat, například dostatečnou výšku plotů kolem hřišť, aby dětem nevylétávaly míče.

Největšímu táborskému sídlišti dle studie z roku 2009 chybí 180 parkovacích míst. Toto zamýšlené parkoviště, které by také pomohlo zvládat nápor při světových závodech cyklokrosařů v areálu Komora, by dle předpokladů mohlo přinést až 137 míst. Kapacita celého sídliště by tak vzrostla na 2566 stání.