Spokojenost pacienta, bezpečnost léčby, diagnostika a veškerá péče. To jsou změny vedoucí ke zlepšení podmínek pro pacienty. Nástrojem k uskutečnění těchto zlepšení byla akreditace.
Tu podstoupila Nemocnice Tábor v uplynulých dnech a jejím cílem bylo získání certifikátu kvality zdravotní péče. Každá nemocnice včetně táborské musí splnit sedmdesát čtyři standardů, které jsou zavedeny do praxe a všichni zaměstnanci je musí dodržovat.
„Jde spíše o legislativní proces. V naší nemocnici jsme ho zahájili před třemi roky, během kterých jsme postupně měnili a zdokonalovali postupy zdravotní péče pro naše pacienty. V podstatě se dá říci, že by mělo jít o systematické kroky vedoucí ke zlepšení péče kuchyní počínaje a operačními sály konče,“ konstatoval Ivo Houška, předseda představenstva Nemocnice Tábor.
V průběhu tří let investovala nemocnice více než dva a půl milionu korun do změn vedoucích ke zlepšení podmínek napříč celou nemocnicí.
Po úspěšné akreditaci kvality zdravotní péče pracuje nyní vedení nemocnice na získání certifikátu systému managementu bezpečnosti informací.
Akreditace zdravotnických zařízení je dobrovolný proces externího posouzení, který je ale nutný pro poskytování kvalitních a bezpečných zdravotnických služeb.
Alena Řezáčová