Důstojnost. Po ní volá vozíčkář František Šmaus z Tábora. Snad nežádá mnoho. Chce mít jen možnost důstojně přejet mezi dvěma táborskými supermarkety. Kauflandem a Teskem.

„Poslal jsem dopis na oba supermarkety i na radnici. Prosím o možnost úpravy terénu mezi Kauflandem a Teskem tak, aby pěší, cyklisté, maminky s kočárky i my, vozíčkáři mohli bez rizika projít či projet. Vyšlapané neoficiální spojovací pěšinky jsou pro mě nepoužitelné. Riskoval bych, že s vozíkem spadnu do rokle,“ vysvětluje František Šmaus.

Jiných možností už ale moc nezbývá. Po silnici první třídy, kde jezdí kamiony, by byl takový účastník provozu ve velkém nebezpečí. Autobusové spojení považuje důchodce za těžkopádné.

Problém spojnice mezi obchody ale netrápí jen jeho.
„Jsme si vědomi, že je to problém. Nám v té lokalitě vázne i budoucí rozvoj. Město ale odmítá platit některým soukromým vlastníkům tři tisíce za metr čtvereční,“ reagoval místostarosta města Martin Jirovský.

Pozemky mezi Teskem a Kauflandem jsou totiž v soukromých rukách, a to brání dalším krokům.
„Už před rokem a půl jsme zadali projektovou dokumentaci. V tuto chvíli jsme ve fázi vykupování pozemků, které je ale, jak už jsem říkal, problematické,“ dodal Jirovský.

Přesto je radnice alespoň o jeden krok dál. Díky projektové dokumentaci má už nad čím jednat.

„Majitelé mohou vidět, o jak velkou plochu jejich pozemku by se jednalo. Je to ale všechno ještě běh na dlouhou trať. Realizace je určitě otázkou několika dalších let,“ doplnila vedoucí táborského odboru dopravy Štěpánka Voráčková.

František Šmaus si ale myslí, že při dobré vůli lze udělat víc. „Je přeci i v zájmu obchodních firem, aby spojení existovalo. Myslím, že ani vlastníci pozemků by nic nenamítali, kdyby se pěšiny provizorně upravily, a tím se vytvořil předpoklad k vykoupení pozemků pro výhledovou výstavbu bezbariérových chodníků.“

S tím místostarosta souhlasí. „To má logiku a možná, že to vyplyne z dalšího jednání s vlastníky pozemků, které bychom ještě v tomto volebním období rádi iniciovali. Město se ale bohužel pohybuje ode zdi ke zdi. Buď všechno, nebo nic. Takže je někdy v úřednickém aparátu i mezi vedením města obtížné najít nějakou zlatou střední cestu,“ přiznává Jirovský.