Na Základní škole Husova v Táboře testují žáky už zhruba pět let různou formou prověřování. „Zaměřili jsme se na páté a deváté ročníky, které jsme zvolili jako výstupné ročníky prvního a druhého stupně,“ nastínil zástupce ředitele Jaroslav Novák.
Testování páťáků začalo včera matematikou.

„První odezvy máme, v matematice žákům připadal test celkem lehký, uvidíme, jaké budou výsledky, protože někdy pocit z testování nemusí odpovídat skutečnosti,“ doplnil Novák.
Školy před několika měsíci absolvovaly podobné testování žáků devátých tříd, takže mohou srovnávat.
„Pocity jsou celkem podobné, matematika jim připadá jednoduchá, protože testy úzce korespondují s učivem. Malinko obtížnější jsou pro žáky testy z českého jazyka a asi nejsložitější jim připadají testy ze všeobecných studijních dovedností, jako porozumění textu, práce s grafy, s materiálem, což jsou věci, které jsou obtížnější pro dnešní generaci, ale o to možná potřebnější,“ vysvětlil Novák.
V matematice na žáky čekalo devět úkolů, které museli zvládnout v limitu 50 minut.
„Myslím, že test je užitečný, zjistí se, jak jsme chytří a procvičíme si naše znalosti. V matematice některé otázky byly trošku těžší, ale jinak se to dalo zvládnout,“ uvedla Hana Klicmanová z Drhovic.
„Školy se srovnají mezi sebou, procvičíme si matematiku, celkově to bylo lehké,“ svěřil se Lukáš Vokatý z Tábora.
„Domnívám se, že testy jsou založené na tom, co CERMAT sleduje, je tam základní učivo, trochu geometrie, bylo na to myslím spoustu času, žáci měli splnit devět úkolů. Co se týče obsahu, myslím, že úkoly byly dobře zvládnutelné, obsahově spíše zaměřené na opakování a shrnutí učiva,“ nastínila učitelka 5. třídy táborské ZŠ Husova Jana Caltová.
V testu z českého jazyka na žáky čekalo 25 úkolů v časovém limitu 40 minut.
Dnes se žáci pustí do testu obecných dovedností, na který dostanou 40 minut, a na závěr do 20 minut vyplní žákovský dotazník. Děti se specifickými poruchami mají k dispozici dvojnásobek času.