Tým Michaely Petrové bojuje za současný stav a věří, že škola plná dětí je štítem, který nikdo jen tak neprolomí. Protistrana z Družstevní ulice, vedená Josefem Koudelkou, tedy pociťuje pachuť prohry, ale rozhodně se ještě nevzdává. „Před deseti lety se o totéž pokoušeli z ulice U Kovárny, ale ničeho nedosáhli. Jenže já se do kouta zahnat nenechám," tvrdí Josef Koudelka, který se již dva roky osobně angažuje v omezení průjezdu těžké dopravy jejich ulicí.

V Čekanicích pamatuje lepší časy, musí se ale vrátit na počátek nového tisíciletí. „To bylo v roce 2003, když se budoval koridor Tábor – Doubí. Někdo si zařídil, aby se do některých ulic nainstalovaly značky zakazující vjezd autům nad 2,5 tuny," ilustruje.
Družstevní ale žádné omezení nedostala, čímž se stala hlavní tepnou nákladních aut. Zvláště i tím, že táborská průmyslová zóna nemá napojení na dálnici.

Nainstalované zákazové značky v Průběžné a Soví ulici teď chrání prostor před základní školou. Odbor dopravy ale nyní posuzuje, zda je má pustit i sem. „Za sebe můžu říct, že to by bylo šílené a značky by měly zůstat tak, jak jsou teď. Abychom chránili děti. Nahoře jsou samé firmy, tam auta tolik nevadí," staví se do týmu Michaely Petrové Lukáš Randl ze Soví ulice. 

Jak by to s posouzením na táborském odboru dopravy mohlo dopadnout, nechtěl Erazim Troch, který jej dočasně vede, spekulovat. „Teď běží správní řízení a rozhodnuto by mělo být někdy koncem měsíce," říká a upřesňuje, že posuzují návrh, aby z celých Čekanic a Blanického Předměstí zmizely všechny omezující značky. „To by pomohlo Družstevní ulici, protože nákladní auta by tak mohla jezdit všude," přibližuje Erazim Troch.

Radnice naopak před časem udělala pokus osadit celé Čekanice značkami, zakazující vjezd autům nad 3,5 tuny. Odbor dopravy, coby první instance zastupující státní správu, jí to ale zamítl. Následovalo tedy odvolání na krajský úřad, ale ani tam radnice se svým pokusem neprorazila. Podle zdůvodnění by došlo k rozporu se zákonem o pozemních komunikací.

Řešení dopravy v této příměstské části se tedy zatím nijak neposunulo. Radní teď pouze odpověděli na petici, kterou od občanů kromě nich dostal i hejtman Jiří Zimola. Jedním z požadavků petentů je urychlení výstavby spojnice Chýnovská – Vožická 1/19.
„Z kraje nám napsali, že na této přeložce se pracuje a dokonce má vysokou prioritu číslo jedenáct. Ale i kdyby všechno šlo hodně dobře, stavět by se začalo až někdy v polovině roku 2016," citovala Michaela Petrová krajskou odpověď na petici.

Tábor rovněž potvrdil, že i on intenzivně pracuje na „své" přeložce, a sice silnice II/137 v úseku Chýnovská – Vožická, která již má pravomocné stavební povolení.