Za sedm dní to budou již dva měsíce, co Tábor spolu s Comettem Plus zavedly dílčí změny do jízdních řádů městských autobusů. Některým cestujícím třeba změna ve vedení tras linek číslo 10 a 15 nevyhovuje, a chtějí vědět, jaké k tomu byly důvody.
Ředitel divize městské přepravy Petr Pistulka zmiňuje připomínky občanů, kteří se dožadovali zlepšení obsluhy zastávky na nádraží, a to především ze směru od nemocnice na sídliště Nad Lužnicí.
„Projednali jsme je v komisi a zajíždění linek v obou směrech k nádraží odsouhlasili. Zlepšila se tím dostupnost obou nádraží jak pro dojíždějící pacienty, tak i personál nemocnice,“ míní Pistulka.
Nová strategie
Změna ovšem není jen reakcí na přání cestujících. Měla i zmírnit dopady nové parkovací politiky, kterou radnice zavedla od prvního července. Lidem ovšem prodloužila pobyt v autobuse právě o zajížďku k nádraží.
„Zvláště v úmorných vedrech to není příjemné. Desítku jsem využívala, abych byla rychleji na sídlišti,“ nesouhlasí s motivačním prvkem Jaroslava Koutecká. Pistulka sice minuty navíc připouští, ale tvrdí, že jinak došlo ke zvýšení komfortu obsluhy nejvytíženější zastávky ve městě.
K tomu, aby lidé častěji využívali městskou dopravu, mělo směřovat i posílení nočních spojů do okrajových částí. Předkladatel nové koncepce, místostarosta Martin Jirovský (T2020), si od toho sliboval, že lidé například pro cestu do divadla teď sahnou po autobusu, než aby až do 22 hodin platili na Starém městě za parkování. „Zatím ale spoje moc využívané nejsou. Je to novinka, na kterou si lidé teprve musejí zvyknout a jistý vliv mají i prázdniny,“ věří Pistulka.
Konec změnám ještě nebude. Další se chystají k 9. prosinci, kdy se celostátně mění jízdní řády. K tomuto datu se připravuje zajíždění některých spojů linky č. 11 do ulic Pražského sídliště. Vzniknout tu mají tři nové zastávky.

Rozšíření služeb městské hromadné dopravy (MHD) má motivovat k častějšímu využívání autobusů k cestě po aglomeraci.
Městské autobusy se budou dostávat i do míst, do nichž zatím dopravu Comett Plus nevedl. Takovým místem jsou i ulice táborského Pražského sídliště nebo Sezimova Ústí. Jejich obsluha je plánována již na začátek prosince.
Existence přístřešků na dvou zastávkách v Petrohradské a jedné v ulici Václava Soumara, však dosud není jasná. „U jedné zastávky v Petrohradské ulici máme problém s pozemkem, který jeho majitel zatím nechce prodat,“ upřesnila včera starostka Hana Randová (ODS). Budování zastávek ovlivní ale i peníze. Není zatím otevřen program, ke kterému by se Tábor mohl pro finance přihlásit.
„Rozšiřování zastávek je dobré, zvláště pro staré lidi. Mně i vyhovuje, že desítka od nemocnice zajíždí na nádraží. Často jezdím s maminkou na různá vyšetření, tak máme teď více spojů na výběr, neboť vystupujeme právě na autobusovém nádraží,“ oceňuje Hana Zabloudilová.
Tábor ale chystá i další novinku, která zvláště obyvatelům pečovatelského domu v Lidické ulici zlepší pohyb po městě. Od září bude k jejich domu zajíždět autobus již v obou směrech, tedy i z centra.
taborsky.denik.cz, kde se můžete zapojit do hlasování v anketě, zda vám vyhovuje obousměrná obsluha zastávky na autobusovém nádraží v Táboře linkami č. 10 a 15.