Eva Provazníková (1928) žije ve stoletém domě na Budějovické ulici od narození. Zažila s ním éru uhlí 
a nyní i elektřiny. Na další změnu ve vytápění se nechystá. Na to samé by se měla radnice vyptávat všech lidí z ulice, kterou čeká rekonstrukce.

Starosta Jiří Fišer má za úkol zdokumentovat, kdo čím topí a jaký názor mají lidé na ekologizaci nejrušnější táborské ulice, po níž denně projede 20 tisíc aut a Táboru kazí dodržování norem prašnosti.

„Pořád tu ještě lidé topí uhlím, ale už je to mnohem lepší. My jsme se sem s manželem vrátili v roce 1959, a to jsme měli kotel jen na uhlí. Další byl na elektriku a uhlí 
a teď minimálně deset let mám už jen elektřinu. I plyn jsme zvažovali, ale muž říkal, že nesvědčí kytkám," vyprávěla nám Eva Provazníková o vytápění domu po její babičce, kdy v rohu místnosti stávala zelená kachlová kamna.

Odsouhlasení budoucí podoby Budějovické ulice se tedy v pondělí zastavilo. Za čistější vytápění, ať už na plyn, elektriku nebo připojením na teplárnu, se stavěla nejen opozice, ale i někteří členové 
z radniční ČSSD.

„Apeluji na řešení lokálních topenišť. Na ulici překračujeme hodnoty škodlivin a přitom se tu plánuje tak málo zeleně," kritizovala Michaela Petrová z Jinak! a vybízela k napojení Budějovické ulice na rozvody plynu. Podle starosty Jiřího Fišera je však toto záležitostí E.ONu.
Z koaličních partnerů to byl Aleš Gucko z ČSSD, kdo před hlasováním dal jasně najevo, že jeho podporu navržená podoba ulice nezíská.

Zrušily se cyklostezky

„Zrušily se cyklostezky, vzniklo hodně vjezdů a výjezdů," naznačil jen některé výhrady, které doplňovalo i parkování na krajské ulici.
Místo předpokládaných 15 hlasů získala Budějovická jen deset, což nestačilo. Stavební úpravy se tak dostanou na další jednání, ale to je již musí doplnit průzkum ohledně vytápění domů, který navrhl František Dědič z ODS.

Někteří zastupitelé však mají obavy i z něčeho jiného, a sice, že se Tábor vrátí do doby rekonstrukce Křižíkova náměstí a objízdné trasy nasměrují dopravu přes již tak zatížené Čekanice. Karel Hotový, vedoucí odboru investic, řekl, že takový plán nemají.

„Detaily trasy ještě nemáme, ale dopravu plánujeme přes Údolní a Lužnickou a po ulici 9. května. Čekanice nepředpokládáme." Simonu Žirovnickou z ODS však tímto stejně nepřesvědčil.
Zastupitelé měli v listopadu možnost se k projektu vyjádřit, z čehož vyplynuly některé požadavky. Všechny se zohlednit nepodařilo.

Projednané změny

1) Přechod pro chodce u polikliniky dopravní inspektorát nepovolil ponechat na stávajícím místě. Musí se tak dle původního záměru posunout o několik metrů dál do centra. Dostane se tak přímo pod schody, jež vedou kolem sokolovny. Stěhovat se bude
i protilehlá autobusová zastávka, a to opačným směrem. Od obytného domu před polikliniku. Lidem tak autobus nebude zastavovat přímo pod okny, což uvítal i hygienik.

2) Vrácení přechodu u bývalých veřejných záchodků. Proti tomuto návrhu dopravní policisté nic nenamítají, ale kývnou pouze na „místo pro přecházení." Je srovnatelné s přechodem, ale chodec na něm nemá přednostní právo před motorovými vozidly. Plnohodnotný přechod by brzdil dopravu.

3) Použití tak zvaného tichého asfaltu, neboli směsi s obsahem gumy ke snížení hlučnosti kraj zvažuje. V případě výrazně vyšší ceny bude po Táboru požadovat spoluúčast. Kraj ale v místech s překročenou hlučností počítá s výměnou oken.

4) Navržené zrušení části cyklostezky v Purkyňově ulici prošlo. Na místě vzniknou parkovací místa.

5) Napojení Příkré ulice nebude řešeno v rámci rekonstrukce Budějovické, ale jako samostatná akce.