Naposledy v roce 2011 a teď nyní po pěti letech se znovu otevřela diskuse o dopravním řešení křižovatky na E55 a ulice Průhon v Měšicích Sv. Anně. Znovu vystoupila do popředí po páteční dopravní nehodě tří aut se dvěma lehkými zraněními. Pravda, chybou bylo nedání přednosti v jízdě. Po změnách ale lidé volají již roky.

Ivo Ludvík, který na Sv. Anně bydlí, se obává, že úředníky i dopraváky ale rozhýbou jedině až tragické následky srážky stejně jako v Hlinici, kde pak alespoň snížili rychlost z 90 na 70 kilometrů. Ze Sv. Anny řidiči při odbočení vlevo musejí přejíždět dva pruhy, kdo chce rovně do Měšic, rovnou všechny čtyři. Na všech se může jet osmdesátkou.

„Křižovatka extrémně nebezpečná není. Je třeba si počkat, nebo odbočit vpravo a otočit se na kruhové křižovatce u Mašáta. Kdyby všichni jezdili zodpovědně, nic by se tu nestávalo," říká František Dědič, další obyvatel čtvrti, zastupitel a také bývalý starosta Tábora. „Je to ale i o zodpovědnosti policie, samospráva se může stavět na hlavu," dodal.

Staví se tedy proti skupině, pro niž je místo nebezpečné. Patří k ní i Luděk Šmejkal, jenž na podzim 2011 téma křižovatky přinesl mezi zastupitele. Od starosty Jiřího Fišera tehdy slyšel: „Výjezd ze Svaté Anny je náš úkol. Musíme s tím něco udělat, protože nevěřím, že dálnice frekvenci dopravy tady sníží," uvedl v době, kdy D3 ještě nevedla až do Veselí.

Od té doby se na místě sice nic nezměnilo, ale komise dopravy teď projedná návrhy od majitele silnice. Jan Pávek, šéf odboru dopravy, říká, že to bude do konce října.

Majitel vozovky, Ředitelství silnic a dálnic, pro radnici nechalo vypracovat modelovou studii, která jednoznačně až do roku 2040 vylučuje kruhovou křižovatku.

„Kromě tohoto závěru ale připouští jiné možnosti dílčích úprav, které by situaci zlepšily. Teď k tomu asi dva týdny máme od odborné firmy návrh, který do konce října projednáme v dopravní komisi," upřesnil vedoucí odboru dopravy Jan Pávek.

V místě, jemuž protažení dálnice mírně ulevilo od tranzitní dopravy, nikoli však od vnitroměstské, by například mohli snížit rychlost nebo změnit dopravní značení. Jan Pávek věří, že na některém opatření se s ŘSD domluví a pak budou vyhodnocovat, zda bude dostatečné. Větší komfort tady uvítají také řidiči městské dopravy.

Šéf dopravního inspektorátu Jan Rychtecký říká, že zatím se na čtyřpruhu do Chýnova rychlost snižovat nechystají. „Z pohledu dopravy křižovatka není nebezpečná a osmdesátka tu má svoje místo. Nehody tu často nejsou a dokonce se tu posunutím zábradlí nad podchodem zlepšily z obou stran rozhledy," vysvětluje.

Zatímco Ivo Ludvík by byl vděčný i za semafory, policie s táborským odborem dopravy o nich vůbec nejedná.

„Vím, že kdysi se o nich mluvilo, ale žádný oficiální záznam o jejich projednání k tomu neexistuje," dodal vedoucí oddělení dopravní policie Jan Rychtecký.

Ivo Ludvík má i další obavy. „Pokud se udělá přeložka Měsice Vožická, tak ta křižovatka bude hlavním kamionovým vjezdem do Tábora. Pomohl by semafor, nebo aby byl z každé strany průjezdný jen jeden pruh a prostřední ponechán z obou stran jako odbočovací. To by všechno vyřešilo," míní občan Svaté Anny.