V ulicích města se sem tam objeví odstavené vozidlo s botičkou. Majitel se kolikrát ani neobtěžuje věc řešit a vozidlo rezne přímo na ulici. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby zde vozidlo nestálo dva měsíce a neblokovalo tolik potřebné místo. Mnohdy navíc v zóně placeného stání.
„Bohužel, zákon nestanovuje dobu stání. Takže auto tu může stát klidně rok,“ vysvětlil velitel městské policie Petr Svoboda.
Strážníci ale navíc zasuplují i „hlídače parkoviště“ , neboť pravidelně kotrolují, zda se auto nestalo terčem vandalů. „Trestní zodpovědnost za něj ale nepřebíráme,“ dodal Svobda s tím, že pokud by auto bránilo v dopravě nebo stálo na nevhodném místě, botičku vůbec neinstalují.
Pokud je auto odstavené na placeném parkovišti, provozovatel pak může po jeho majiteli vymáhat ušlý zisk. Strážníci za botičku účtují blokovou pokutou až dva tisíc korun. V některých případech podle Svobody stačí domluva.
„V Táboře nevybíráme manipulační poplatek za odstranění botičky, protože k tomu neexistuje zákonný předpis. Některá města ho využívají ve výši třeba sto korun,“ dodal Svoboda.
„Stál jsem pár hodin na náměstí. Nevšiml jsem si vyhrazeného místa pro držitele karet a když jsem přišel k autu, měl jsem tam botičku. Vstřícní strážníci mi dali dýchnout, protože byl večer. Zaplatil jsem pokutu dvě stovky. Tak by to mělo být,“ pochvaloval si přístup Michal Zvěřina z Tábora.