Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bechyňka přišla o svůj letitý most v Táboře

Tábor - Špatný stav mostu a plánovaná rekonstrukce Budějovické ulice si vyžádaly jeho výměnu. Na místě stál tento pamětník od roku 1903.

6.5.2012 1
SDÍLEJ:

Ocelový most z roku 1903 se snesl k zemi čtyřicet minut před půlnocí. Na jeho místo nastoupí 30. května třiačtyřicet tun těžký obrFoto: Krejčová Kateřina

V noci ze soboty na neděli se zpečetil osud železničního mostu na Bechyňce, který vedl nad Budějovickou ulicí. Ocelová konstrukce z roku 1903 byla téměř v havarijním stavu. Na její místo přijde nový most, díky němuž se zlepší i dopravní průjezdnost na silnici.
„Konstrukce je již stará. Poslední generální oprava se uskutečnila v roce 1970. Výměnou se zlepší průjezdnost pod mostem. Podjezdová výška se zvýší o dvacet centimetrů a posunutím opěr se rozšíří ulice," upřesňuje Tomáš Lepier, který má na starosti stavební dozor.

Nevšední podívaná

Krátce po desáté hodině večer se veškerá pozornost soustředila na obrovský jeřáb. Jeho rameno vyčnívalo do výšky pětadvacet metrů. Přijel z Plzně, plně připravený zvednout starý, jednokolejný most. Na tento okamžik si ale museli přihlížející lidé přes hodinu počkat. Hlavní manévry totiž začaly po jedenácté hodině. Vše se muselo uskutečnit v noci, kvůli výluce v teplárnách.
„Takovou událost si nemůžu nechat ujít. Už tady jsem třicet minut. Mosty se přece nemění každý den," směje se divák Vladimír Jirsa.
Most dělníci přesně ukotvili silnými řetězy, na nichž poté visel. Stavba opatrně opouštěla pilíře, na kterých ležela přes sto let.
Na místo určení most doputoval zhruba čtyřicet minut před půlnocí.

Nové pilíře

Tím ale těžká práce stavařům nekončí. Spodní část mostu se musí nově hlubinně uložit. „Spodní stavba bude z monolitického železobetonu. Až most dokončíme, musí se znovu udělat parovod a další sítě," konstatuje Tomáš Lepier.

Na pilíře usedne šedivý most za úplné uzavírky silnice 30. května, opět v noci. Do této doby dělníci doladí i terén v okolí.
Rekonstrukce mostu z časů Františka Křižíka se uskutečnila také kvůli možné renovaci Budějovické ulice. Vedení města plánuje chodník po obou stranách a cyklostezku. Proto musí být nový most o několik metrů delší než ten stávající. 

Pokud nepřijdou na Bechyňce další modernizace trati, budou po mostě jezdit vlaky minimálně dalších šedesát let. „Tipuji, že stará konstrukce by měla životnost zhruba ještě pět let. K její výměně by stejně muselo dojít," uzavírá Tomáš Lepier.

Parametry nového mostu

Šedivý nový most je tenčí a má podélné nosníky. Konstrukce má podjezdovou výšku 4, 1 metru. Ta ale na dopravní značce zůstane stejná jako doposud, což je 3, 9 metru. Jeho délka činí přes sedmnáct metrů a hmotnost třiačtyřicet tun.

Autor: Kateřina Krejčová

6.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Starosta Jiří Fišer dorazil volit už sedm minut po otevření volební místnosti.

Starosta odvolil mezi prvními. Na koloběžce

Výprava Karate-P-Klubu na Národním poháru v Kadani.

Závodnice Karate-P-Klubu loupily cenné kovy v královském městě

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

Víkend na Táborsku: dechovky v Zálší či pivní slavnosti v Plané

Táborsko – Jakkoliv jsou hlavním tématem dění na Táborsku volby, chybět nesmí ani bohatá nabídka zajímavých akcí. Vyberete si?

OBRAZEM: Cyklisté Klíčku mají za sebou nejlepší závod

Tábor - Cyklisté z Klíčku mají za sebou účast na 5. mistrovství ČR v závodech na horských kolech pro mentálně postižené.

Hokejový kraj má o víkendu nabitý program, Tábor i Soběslav hrají dvakrát

Tábor - Krajská hokejová liga o víkendu využije k urychlení svého programu páteční termín.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení