"Každý ví, že i ty papírový lodě toužej po svobodě," jsou první slova písně, kterou nazpívali pro jihočeskou Arpidu i Tomáš Klus, Jiří Mádl nebo Pokáč. Nechybějí samozřejmě ani hlasy arpiďácké kapely K.R.B. Videoklip má pomoci sehnat potřebný zbytek financí na stavbu nového objektu, který chystá českobudějovická Arpida.

Slova napsal držitel ceny Magnesia Litera Robin Král a zhudebnil Jan Lstibůrek (člen kapely Tomáše Kluse). Na nahrávání se kromě výše jmenovaných podíleli také Márdi (Vypsaná Fixa) nebo Kateřina Marie Tichá. Netradičně se ve zpívající roli představil i patron centra Arpida Jiří Mádl.

Campus příležitostí

“Když jsem zjistila, za jakým účelem Arpida vybírá peníze a jakou věc tedy natočením písničky podpoříme, neváhala jsem. Celé je mi to extrémně sympatické - navíc je to skvělá písnička a metafora papírových lodí v textu Robina Krále mi připadá krásná a trefná. Mám z toho jednoduše radost,” říká Kateřina Marie Tichá.

Arpida+ campus životních příležitostí může už za dva roky pomáhat dospělým lidem s tělesným a kombinovaným postižením. V pondělí 8. listopadu se symbolicky klepalo na základní kámen.
Centrum Arpida chce vytvořit campus životních příležitostí. Schází ale finance

Píseň vznikla jako součást kampaně na podporu sbírky na projekt Arpida + Campus životních příležitostí. Centrum Arpida potřebuje postavit komplex budov s prostorem pro služby denního stacionáře, sociálně terapeutických dílen, sociální rehabilitaci, pracovní rehabilitaci, fyzioterapii, ergoterapii, jídelnu s výdejnou, vodoléčbu, snoezelen a administrativní a technické zázemí. Předpokládá se, že projekt po úplném dokončení může nabídnout své služby až 70 dospělým lidem s tělesným a kombinovaným postižením. Podrobnosti lze najít na internetu na stránkách Arpidy, píseň na samostatném odkazu Papírové lodě.

Mléčná podpora

Přestože centrum ARPIDA získalo z IROP rozhodnutí o poskytnutí dotace 51 miliónů Kč a jedná s Jihočeským krajem a Statutárním městem České Budějovice o podpoře, musí, s ohledem na nárůst cen, dofinancovat z vlastních zdrojů zhruba 25 mil. Kč na realizaci 1. etapy. Nejdůležitější součástí financování projektu bude veřejná sbírka, kterou bude podporovat a propagovat celorepubliková benefiční kampaň, kterou podpořila i mlékárna Madeta informací na milionech obalů na mléko.