Stavba by měla být hotová 15. ledna 2016. Vlaky pak budou moci jezdit po dvou kolejích a rychlostí 160 kilometrů za hodinu.

Na sraz přišla také Marie Bubnová s manželem Antonínem, kteří bydlí na sídlišti U Zastávky.

Oba byli zvědaví, jak se od železniční zastávky směrem k veselskému nádraží bude odklánět nová kolej od původní. „To jsme si nedokázali vůbec představit. Teď už jsme ale chytřejší. Práce pěkně postupují. Dělníci se tady musí hodně nadřít," řekla Marie Bubnová s tím, že ke staveništi se chodí dívat, když jdou na procházku.

„Jsme rádi, že jsme se mohli po přeložce projít. To už se nebude opakovat. Bylo by možná dobré, uspořádat prohlídku i na jaře. To už bychom mohli porovnat, co se od té doby udělalo, například mosty či položené koleje," doplnil Antonín Buben.

Zraky návštěvníků spočinuly také na stavbě mostů přes Lužnici a Nežárku či na místě, kde dělníci připravovali prostor pro pokládku kolejí.

Nadjezd vysoký třináct metrů

„Veselí bude mít také svůj kopec. Bude jím třináctimetrový nadjezd, po němž budou cyklisté i auta jezdit na pískovnu," popsal jednu ze změn ředitel stavby Radomír Barták ze společnosti Eurovia CS, která nastané poté, co se stavbou koridoru zruší jeden z pěti přejezdů. Další zmizí například směrem na Kardašovu Řečici přes Drahov.

„Já určitě nejsem proti této změně. Když je potřeba, aby přejezd ustoupil stavbě, nechť se tak stane. Pokud budou nadjezdy dobře označené, myslím, že nikomu vadit nebudou," sdělil za šoféry třiadvacetiletý Martin Krauke z Veselí nad Lužnicí.

Ani realizaci koridoru se nevyhnulo bádání archeologů z Husitského muzea v Táboře. Jak vysvětlil Vojtěch Říha ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), objevili pozůstatky po předcích. „Na jednom z míst našli celkem deset ohnišť z raného středověku. Z historických map věděli, že se tu kdysi dávno nacházelo tehdejší osídlení. Kromě toho jim další indície daly různě zbarvené vrstvy hlíny," tlumočil jejich zjištění Vojtěch Říha.

Kvůli koridoru musí stavbaři zbourat budovu Zastávky Veselí nad Lužnicí a postavit dva přístřešky a podchod.