1) Díky prodloužení karosérie o 11 a rozšíření o pět centimetrů bude uvnitř dostatek místa pro čtyři dospělé cestující a jejich věci. Kufr také narostl – z dosavadních 330 na 380 litrů, To je v této třídě městských vozů rekordní hodnota.

Auto si ze všech úhlů, společně s jeho interiérem a jednotlivými detaily můžete prohlédnout v komentované fotogalerii.

2) Design je mixem elegance a sportovnosti. Vzhled automobilu je logickým pokračování linie, kterou designéři automobilky v současné době prosazují, a podle níž jsou Škodovky na silnicicích dobře rozpoznatelné od ostatních modelů automobilů. Zaujmou také některé detaily – například na předních dveřích jsou dobře rozpoznatelné prolisy vytvářející tradiční trojúhelníkový motiv z české vlajky.

3) Interiér je kvalitní a příjemný. Na rozdíl od některých dalších značek koncernu Volkswagen Škoda neustupuje od příjemně zpracovaného a ergonomicky vyhovujícího interiéru. Pěkné jsou třeba kruhové výdechy klimatizovaného vzduchu na stranách palubní desky. Klimatizaci je možné ovládat tradičně – pomocí kruhovýh “čudlíků”.

Kolona maskovaných vozů připravena k testovací jízdě
Nová Fabia pořádně naroste a dostane i čtyřválec. Maskovaný kus jsme už řídili

4) Motory jsou čtyři a jsou výhradně spalovací. Začíná se litrovým atmosférickým tříválcem, jehož výkon mezigeneračně narostl o pět na osmdesát koní, pokračuje turbomotory 1,0 s 95 nebo 110 koňskými silami. Případně je v nabídce rovněž čtyřválec 1,5 TSI, který je schopen vyprodukovat až 150 koní. Méně výkonné motory jsou spojené s pětistupňovou manuální, vrcholná verze tříválce buď se šestistupňovou manuální, případně sedmistupňovou dvouspojkovou DSG. Toto ústrojí je pak automaticky přiřazováno k agregátu 1,5 TSI. S ním Fabia pojede až 225 km/hod a zrychlí z nuly na sto za méně než osm sekund.

5) Spotřeba je příznivá. s žádným ze čtyř nabízených aregátů nepřekročí úroveň 5,6 litrů na sto kilometrů. Jedním z konkrétních opatření v této souvislosti jsou žaluzie, které se otevírají a zavírají ve spodním otvoru v předním nárazníku. Pokud intenzivní chlazení motoru není zapotřebí, žaluzie se zavřou, čímž se sníží odpor vzduchu, To samo o sobě na dálnici při rychlosti 120 kilometrů v hodině sníží spotřebu o 0,2 litru každých sto kilometrů. Při volbě větší nádrže (standardem je objem 40, za příplatek 50 litrů), tak Fabia na jedno natankování ujede přes 900 kilometrů.

Kombi stojí stejně…

6) Úroveň bezpečnosti je cílena na pět hvězdiček, které má udělit organizace EuroNCAP. Konstruktéři toho chtějí dosáhnout i bez montáže středového airbagu, který při bočním nárazu od sebe odděluje řidiče a předního spolujezdce. Jinak ale může být ve voze až devět airbagů a spousta elektronických hlídačů. Například pro samočinné brzdění před překážkou třeba ve formě cyklisty nebo chodce.

7) Nové simply clever prvky. Nová Fabia přebírá z dalších modelů již dříve vymyšlené věci, včetně například slavné škrabky ve víku nádrže. Navíc má ale třeba také dopředu sklopné opěradlo sedadla předního spolujezdce, držák karet a tužek v odkládací přihrádce před řadicí pákou, držák karet a mincí ve víku odkládací schránky před spolujezdcem, odnímatelnou sluneční clonu ve vozech s panoramatickou střechou nebo ochranný kryt nákladové hrany.

Poslední testy nové generace Škoda Fabia
Škoda dokončuje testy nové Fabie. Odhalí ji 4. května

8) Cena je vyšší, ale...Nová generace hatchbacku Škoda Fabia startuje na českém trhu s cenovkou 329 900 Kč. Je to tedy stejná cenovka jako v případě stále prodávané Fabie III s karosérií kombi ve verzi Tour. Je to ale proto, že tuzemská prodejní organizace opouští nejnižší výbavu Active. Fabia Ambition již má sériově namontované LED přední světla, mlhovky, manuální klimatizaci, tónovaná skla, výškově nastavitelná přední sedadla a rádio s dotykovým displejem. Cena se tak dostala na úroveň vozu stále prodávaného vozu ve verzi kombi z předešlé generace.

Za příplatek 30 000 dostane zákazník výbavu Style. Ta obsahuje navíc kožený paket, ambientní osvětlení, asistent pro rozjezd do kopce, zadní parkovací senzory, loketní opěrku, elektrické ovládání také pro zadní okna, tempomat, startování tlačítkem, vyhřívané přední sedačky a lepší audiosystém Bolero s osmipalcovým displejem.

9) Shrnutí nejdůležitějších technických dat:

Rozměry: (d,š) 4108x1780 mm

Rozvor: 2564 mm

Objem zavazadlového prostoru: 380/1190 l

Motorizace: 1,0 MPI (80 koní), 1,0 TSI (95, 110 koní), 1,5 TSI (150 koní)

Převodovky : pětistupňová manuální, šestistupňová manuální, sedmistupňová automatická dvouspojková

Zrychlení 0-100 km/hod 7,9 – 15,1 s

Max. rychlost: 179 – 225 km/hod