Podvodníci, kteří navštěvují domácnosti pod záminkou vrácení údajných přeplatků za vodné a stočné, se objevili na Táborsku. „V Opařanech přišly do domácnosti dvě ženy s tím, že mají na vodě přeplatek a jdou peníze vyplatit. Měly u sebe ale jen velkou bankovku, kterou chtěly po majitelce bytu rozměnit. Ta to naštěstí neudělala a rodina nahlásila případ policii," říká mluvčí společnosti ČEVAK, která v obci provozuje vodohospodářskou infrastrukturu, Jitka Kramářová.

Odběratel, u jehož dveří zazvoní člověk a nabízí kontrolu vodoměru nebo vrácení přeplatku, má hned několik možností, jak si ověřit, že se skutečně jedná o pracovníka vodárenské společnosti ČEVAK. „Nikdy nepostupujeme takovýmto způsobem. Naši pracovníci nevybírají ani nevydávají peníze v hotovosti, navíc ve většině případů jezdí viditelně označeným autem s logem firmy. Zároveň jsou povinni prokázat se firemní průkazkou s fotografií," řekla Jitka Kramářová.

V případě, že mají lidé pochybnost, zda se jedná o skutečné zaměstnance vodárenské společnosti, mohou využít zákaznickou linku 844 844 870. Zde jim operátor osobu ověří.