V případě českobudějovického nádraží podepsala loni v září Správa železniční dopravní cesty smlouvu na zhotovení projektové dokumentace na obnovu výpravní budovy žst. České Budějovice hlavní nádraží. Vítězem soutěže je společenství Metroprojekt + Sagasta + Ateliér 8000. Předpokládaný počátek samotné realizace stavebních prací je leden 2020. Odhadovaná částka na obnovu nádraží je nyní 170 milionů korun.

Cestujících se dotknou letos také pokračující práce na rekonstrukci dalších částí železniční tratě České Budějovice – Praha. Například na úseku Ševětín – Dynín mají v únoru stavební firmy zahájit práce, které umožní, aby se zde od konce roku 2019 jezdilo rychlostí 160 kilometrů v hodině. Podle Marka Illiaše z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty se výhledově počítá i s rychlostí 200 kilometrů. Úsek je nyní dvoukolejný, ale pro vyšší rychlost potřebuje nový železniční spodek i svršek a trakční vedení.

V Plané nad Lužnicí chce soukromý investor postavit dům pro seniory
V Plané nad Lužnicí chce soukromý investor postavit dům pro seniory

„Rekonstruována, respektive přesunuta budou nástupiště ve stanici Neplachov a nová nástupiště dostane také stanice Dynín,“ dodává Marek Illiaš.

Na cestující ovšem čekají i výluky. Na trati České Budějovice – Tábor třeba v dubnu. Kvůli rekonstrukcím tratí, které chystá Správa železniční dopravní cesty, je nutné počítat i s omezeními v řádu desítek dnů.

Hlavní akce, které přicházejí na jihočeských tratích v úvahu, vyjmenovala pro Deník tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Podle Radky Pistoriusové se dotkne dálkové přepravy Jihočechů i rekonstrukce trati v úseku Sudoměřice u Tábora – Votice.

Konkrétně by cestující měli počítat s nepřetržitými výlukami na trasách České Budějovice – Tábor (11 dní nepřetržitě od 16. dubna do 26. dubna), Velešín – Horní Dvořiště (11 dní nepřetržitě od 11. května do 21. května), Písek – Písek město (20 dní nepřetržitě od 2. května do 21. května) a Blatná – Sedlice (60 dní nepřetržitě od 1. září do 30. října).

Ilustrační foto
Kam za zábavou a poznáním na Českobudějovicku

Na Českobudějovicku se stavební práce dotknou hlavně úseku Ševětín – Dynín. Modernizace tratě si vyžádá náklady ve výši 756 milionů korun a navazuje na již rekonstruovanou část Dynín – Horusice. Směrem na České Budějovice se pak nyní řeší, zda se trať zcela změní a od Ševětína povede v nové trase se dvěma novými tunely, nebo bude rekonstruována současná trasa.

Nejvíce peněz bude letos Správu železniční dopravní cesty stát akce na samém pomezí Jihočeského kraje. Na modernizaci tratě Sudoměřice – Votice jsou odhadované náklady 4,3 miliardy korun a s realizací se počítá v letech 2018 – 2021. Podle Marka Illiaše z tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty, stavba zahrnuje zdvoukolejnění úseku Sudoměřice – Votice, a to převážně na přeložce. Například budou opuštěny stávající stanice Střezimíř, Ješetice, Heřmaničky a nově se pojede přes stanici Červený Újezd. V rámci stavby budou upraveny či přeloženy některé silnice a součástí akce jsou i dva tunely. Tunel Mezno dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč dlouhý 660 metrů.

Místo nehody pod železničním mostem v ulici Na Bydžově v Táboře.
Pod mostem našli tělo mrtvého mladíka