Již v polovině února jsme informovali, že kraj na jaře spustí opravu Švehlova mostu, který přes Lužnici vede dopravu z Tábora do Bechyně. Den startu se naplnil.

Už 30. března stavební firma most zcela neprodyšně uzavře. Neprojedou žádná auta, neprojdou ani chodci. Až do konce roku. Přesný časový postup upřesnil Pavel Jankůj z firmy, která most opraví.

„Ve středu ráno ještě necháme projet školní autobusy a v osm hodin most hermeticky uzavřeme, protože kolem deváté začínáme s frézováním povrchu vozovky."

Pavel Janků upozorňuje, že po celou dobu na most nebudou moci nikoho pustit. „Částečný provoz nebude možný, neprojede tedy ani záchranka," upozorňuje Pavel Jankůj. Největší závady, které budou na mostě odstraňovat, jsou opravy ložisek na jeho opěrách, dilatačních spár 
v silnici na začátku a na konci mostu a dále mostovky.

Řidiče tedy čeká objížďka přes Čelkovice.
„Délka uzavřeného úseku je zhruba 550 metrů, délka objížďky je kolem 1300 metrů," upřesnil Oldřich Novák z táborského odboru dopravy. Zrušená je i zastávka MHD Švehlův most.

Opravu mostu financuje Jihočeský kraj. Firmě za práce zaplatí necelých 30 milionů. Táborská radnice plánuje, že zároveň s opravou mostu nechá upravit křižovatku od Kotnova a Bechyňské ulice, aby se pro provoz stala bezpečnější a přehlednější.

Most spojuje centrum Tábora a Horky již 82 let. Firma tehdy na stavbu 167 metrů dlouhého mostu potřebovala 16 měsíců. Otevřen byl k 17. výročí samostatného Československa, tedy 28. října roku 1935. Bylo před 2. světovou válkou, a tak mohl dostat jméno po bývalém předsedovi československé vlády Antonínu Švehlovi. O pár let později už by ho nedostal. Zejména po roce 1948 byl Švehla odsunutý k zapomnění, a tak místní lidé začali mostu říkat podle směru cesty Bechyňský.

Již koncem 20. let bylo vzhledem k sílící automobilové dopravě jasné, že most je nutností. U prosazení stavby stál starosta Václav Soumar.