Majitelku psa při tom pozorovala pozorná občanka a alarmovala policii. Vyšetřování ukázalo, že buldoček měl být předtím předán do domova zvířat v Deggendorfu, ale majitelka nebyla ochotna zaplatit zmíněný poplatek. Podle policie proto zkusila „nemilované domácí zvíře odstranit v příhraničním území“.
Pes byl předán organizaci ochrany zvířat. S majitelkou a jejími pomocníky bylo zahájeno řízení za porušení zákona o ochraně zvířat. Podle policie může žena dostat peněžitý trest až 25 000 eur.

Spotřeba vody je rekordní

V Linci bylo letos do začátku srpna spotřebováno 13,9 miliardy litrů vody „z kohoutku“, asi o pět procent víc než loni. Špičkovým dnem byl 6. červenec, kdy dodávající Linz AG „přetlačil“ ke spotřebitelům 83 760 000 litrů vody, zaznamenal Volksblatt. „Jen jednou v historii, 6. srpna 2013, to bylo víc – 83 766 000 litrů. Že současná denní spotřeba 72-73 milionů litrů je výrazně nižší, to vodárny přičítají času prázdnin a dovolených.“

„Od hrozivých stavů, které aktuálně panují v mnoha regionech Itálie, kde rezervy pitné vody padají ,ke dnu´ a spotřeba musí být redukována, jsme ale ještě velmi daleko,“ pokračuje list. „Nikdo přinejmenším v Horních Rakousích se nemusí strachovat, že by drahocenného ,mokra´ mohlo být málo,“ cituje Wolfganga Aichlsedera, ředitele svazu OÖ Wasser. I on hovoří o vzrůstu letošní letní spotřeby o 10 až 15 procent, ale rezervy jsou prý tak velké, že nedostatek nehrozí. Zdůrazňuje, že spotřeba stoupá vždycky především o víkendech, podle něho kvůli kropení zahrad, sportování a následném sprchování – a také provozem malých mobilních bazénů, v nichž je po osvěžení majitelů voda většinou vyměňována…

Akce „Tři dny bez auta“

V polovině září bude celoevropský Týden mobility. K němu „EU-Leaderregion Level“ z okresu Wels-venkov organizuje společně s Klimatickým svazem zvláštní akci. „Hledají ve 21 obcí sdružení Level účastníky pro akci ,3 dny bez auta´,“ píše Volksblatt. „Od 17. do 21. září má být dobrovolně upuštěno od užívání osobních vozidel.“ Michaela Jancsyová z Klimatického svazu vysvětluje, že by chtěli, aby privátní motorová vozidla byla odložena u obecních úřadů – „jako viditelné znamení a jako motivace pro ty, kteří si myslí, že není možné na auto rezignovat“. Vyzývá účastníky akce ke zpětné vazbě – sdělení zkušeností, ze kterých se svaz hodlá poučit, co je pro udržitelnou mobilitu ve venkovském prostoru nutné.

Jednou z cest je společné využívání elektroaut, tzv. E-Car-Sharing. Po „předjezdcích“ z Krenglbachu a Thalheimu usiluje i leader-region vybudovat tento servis ve všech level-obcích. Předseda jejich sdružení Karl Kaiser, starosta Bachmanningu, jezdí po své obci téměř vždy jen na kole. „Když je na cestě v obleku, pak si vezme rodinné e-kolo, protože se na něm méně potí,“ dodává list. Připomíná, že v celém Rakousku je 40 procent cest vykonaných v autě kratších než pět kilometrů.

Kdo se akce „3 dny“ zúčastní, může vyhrát spořitelní knížku s úložkou 100 eur nebo roční členství v E-Car-Sharingu. Že pro akci jsou datumově vyhrazeny čtyři dny, vysvětluje Jancsyová tím, že tak bude jistota, že mezi odevzdáním a zpětvzetím auta uplynuly skutečně tři dny jeho odstávky… (www.lewel.at)

Největší „objížďka“ v Rakousku

Cestovat po hranicích Rakouska, to musí být krása… Ale jet těch 2200 kilometrů s výškovým rozdílem 30 000 metrů nonstop na kole, to už chce nějakou fyzičku a hlavu…

V úterý vyrazily v závodě Extreme Race Around Austria (pro sólisty) a Team Race Around Austria pro dvou-a čtyřčlenná družstva ze St. Georgenu v Attergau na tuto trať ženy, ve středu je následovali muži. Start je podle pravidel časovky – jeden po druhém za dvě minuty, u Chalenge po minutě. Tito sportovní dobrodruzi budou na cestě celý týden – traťový rekord žen drží Švýcarka Trix Zgraggenová časem čtyři dny, 20 hodin a 15 minut (první vítězka Češka Hanka Ebertová v roce 2010 jela šest dnů, 15:53 hodiny). Nejrychlejším mužem je z loňska Christoph Strasser, čtyřnásobný vítěz Race Around America, výkonem 3 dny 12:41 hodiny (průměr 25,4 km/h). Byl přihlášen i letos, ale odhlásil se – v říjnu se chce pokusit o světový rekord ve 24hodinovce…

Kratší verze bez alpských vrcholů měří 1500 kilometrů, „jen“ 560 kilometrů s výškovým rozdílem 6500 m mají absolvovat dvoučlenné firemní týmy na trase Kolem Horních Rakous v tzv. Business Chalenge..

V tuto dobu jsou tedy cyklisté na cestě. Dostali k ní popis a mapu trasy, GPS, kterou vezou v kapsičce dresu a která jejich pohyb kontroluje, a pravidla. Při vybočení z dané trasy se cyklista musí vrátit do bodu, v němž ji opustil, a pak pokračovat. Pokud si „zkratkou“ trasu nezkrátil, pokračuje do prvního nejbližšího místa okruhu. Pokud uhne před nečekanou překážkou, informuje štáb závodu a sám volí řešení. Vybočit z okruhu může jen ke spaní nebo v tísni.

Jízda „v háku“ je zakázaná. Dva závodníci mohou jet vedle sebe maximálně 15 minut za den, jinak musí dodržet vzdálenost nejméně 100 metrů za soupeřem. V noci a při sjezdu z Grossglockneru do cíle musí svítit svítilnou na řidítkách s minimálně 15 lumeny. Třmen přilby musí být vždy pevně utažený. Policisty musí jezdec poslechnout i v případech, které nesouvisí s porušením pravidel dopravního provozu, a zdržení je jim pak dobropisováno časovou bonifikací. Nenahrazuje se jí ale případná dopingová kontrola. S každým závodníkem jede jeden „Pace-Car“, v noci bezprostředně za ním tak, aby cyklista jel vždy v kuželu světla auta. Tresty – časové ztráty – se udělují mj. za přejetí červené na křižovatce, nebo ale také „za šikanování jiných jezdců“…

Podrobnosti na www.racearoundaustria.at.