Další ocenění přidali letos dubnu, když si v kině Kotva přebírali při krajském kole ocenění pro nejlepší školní časopis vydávaný studenty víceletých gymnázií. My jsme si povídali se Štěpánkou Trčkovou ze sexty.

Loni jste byli v soutěží druzí, letos již na stupínku nejvyšším. Co říkáte ocenění?
Po tom loňském vítězství na celorepublikové úrovni, jsem to trochu očekávala. Ale musím říct, že jsme se celkem báli. Loni nás hodně kritizovali i za to, že jsme údajně snažili být až moc profesionální. Ale já si myslím, že na tom je to postavené, protože pan Boček (učitel gymnázia, který vznikl magazínu inicioval pozn. red.) dělá ten časopis dokonale. Nikdy bych si nemyslela, že budeme mít tak skvělý časopis o takové kvalitě. Když jsem totiž na gymnázium nastoupila, byl tu již jeden časopis, ale to nelze srovnávat.

Teď před sebou máte zase celorepublikové kolo, kde budete obhajovat? Už jste vymýšleli, jak bude vypadat další číslo? Přeci jen se bude hodnotit, ne?
My na to takhle zaměření nejsme. Děláme svou tvorbu. Někdo píše recenze, někdo reportáže, nebo povídky, ale jinak děláme vše stejně jako v předchozích číslech. Zatím jsme si měli jen promyslet, o čem bychom chtěli psát, a do konce června článek odevzdat. A pan Boček to dá pak dohromady.



Často se řeší uzávěrky, že studenti nestíhají. Jak to máte s deadliny vy?
Podle mě je problém na naší straně, i když s našimi dalšími povinnostmi není vždy jednoduché dotáhnout věci do konce. Vím to z vlastní zkušenosti, protože jsme jednou měli článek odevzdat 5. ledna a já jsem ho dopisovala 4. ledna skoro o půlnoci, někdo se na deadline vykašlal úplně. Na druhou stranu je ale tady mezi námi taková přátelská atmosféra a přátelská atmosféra a spíš než abychom čeřili vodu, uzávěrku si o kousek posuneme.

Splnil vstup do redakce časopisu vaše očekávání?
Když jsem sem přišla, tak jsem si říkala, že si tady najdu kamarády. Zároveň jsem chtěla poznat, co ta práce obnáší. Je to tady super. Je vidět, že nad tím všichni přemýšlí. Když se třeba udělá schůzka a já řeknu, že bych napsala o tom a o tom, tak mi ostatní řeknou, že je to zajímavé, případně mi poradí, abych se na to podívala z jiného úhlu. V tomhle je úžasný pan učitel Boček. Dokáže mi pomoci, když hledám nějaké téma. Umí to skvěle vymyslet, ale vůbec všichni redaktoři jsou tu moc šikovní a odvádějí obdivuhodnou práci.