Ředitel národního podniku Budějovický Budvar Petr Dvořák změnu vysvětlil dynamickým vývojem pivního trhu. „Především díky vzrůstající oblibě malých řemeslných pivovarů se výrazně mění celý pivní svět a i my na to reagujeme v naší dlouhodobé strategii pivovaru,“ řekl s tím, že dosavadní etikety na lahvích byly od roku 2014 a už nereflektovaly změnu vize Budvaru, který se nyní prezentuje jako národní pivovar.
Místo B:Classic je tedy teď na etiketách „desítky“ Budvar Výčepní, z piva B:Free je Budvar Nealko. Z názvu zmizel i přívlastek „Budweiser“. Ten zůstal jen na lahvích s tradičním ležákem. „Do budoucna chceme pracovat s širším portfoliem, tím spíš potřebujeme náš světově proslulý ležák Budweiser Budvar Original ještě výrazněji akcentovat,“ doplnil Petr Dvořák.
Autorem etiket pro český trh je agentura Unity CDG, etiketu Budweiser Budvar Original navrhla mezinárodní agentura Cyan Wolves.
Národní pivovar Budějovický Budvar v roce 2018 uvařil 1,602 milionu hektolitrů piva. Do 79 států vyvezl 1,075 milionu hektolitrů. Tržby za pivo v tom roce dosáhly 2,555 miliardy korun.
Nejnovějším přírůstkem do portfolia piv je hořký ležák Budvar 33, který letos v pivovaru začali stáčet do lahví.
Nové etikety:
Původní etikety: