Pro účastníky prvního ročníku dne otevřených dveří byla připravena řada překvapení. Mimo možnosti projet se historickými autobusy, prohlédnout si nejmodernější vozidla a posadit se do těžkého nákladního automobilu pro provoz v kamenolomech, také například občerstvení zdarma.

Zavzpomínat na mládí přišel do areálu  Comettu Plus Jan Pavlíček. „Chtěl jsem se projet starým škodováckým autobusem, jakým jsem jezdíval v dětství. Sice mi to chvíli trvalo, než jsem se do autobusu probojoval, ale stálo to zato," říkal s dojetím v hlase Jan Pavlíček.
 Patnáctiletý Roman Pospíšil byl naopak nejvíce nadšen z vystavených moderních autobusů pro dálkovou a zájezdovou dopravu. „V něčem takovém jsem ještě neseděl. Dají se zde vysunovat sedačky do boku a super je i ten výhled přes prosklenou střechu," hýřil nadšením Roman Pospíšil.

Zejména lidé z profese se pak přišli rozloučit s posledním provozovaným Ikarusem 412, který se v sobotu měl vydat na svoji poslední jízdu. Byl mezi nimi i Bohuslav Malovaný, který za jeho volantem strávil kolem pěti let. „Byl to dobrý vůz, spolehlivý za jakéhokoliv počasí. Málokterý dnešní autobus má tak kvalitní motor. Jezdilo se s ním bezvadně," zavzpomínal Bohuslav Malovaný.

Podle ředitele firmy Comett Plus Zdeňka Tučka ale možná Ikarus 412 nejel v sobotu naposledy. „Aktuálně máme v opravě dva autobusy, tak možná bude muset ještě na týden až dva zaskočit. Potom už definitivně poputuje do muzea," uvedl Zdeněk Tuček.

(ref)