„Podařilo se nám rozšířit odbyt, například na Brněnsku se naše pivo čepuje už v patnácti restauracích. Poprvé v historii začal pivovar exportovat do Rakouska, ležák Dudák se čepuje ve vídeňském Schönbrunnu,“ uvedl ředitel pivovaru Karel Seknička. Díky letošní mírné zimě vzrostl za první čtvrtletí výstav pivovaru meziročně o osm procent.
Strakonickému pivu se daří i v regionu, vrací se do hospod a restaurací, kde jej v minulosti přestali čepovat. Nově začal podnik dodávat například do Prachatic, do Netolic a také do některých hospod na Blatensku.
Pivovar loni utržil téměř 95 milionů korun, zhruba stejně jako před dvěma lety. Podařilo se mu o dvě procenta snížit zadluženost, která se nyní pohybuje kolem 16 procent. Přidaná hodnota vzrostla ze 34,9 milionu na 36,2 milionu korun. „V růstu hospodářského výsledku hodláme pokračovat i letos. V plánu máme zvýšení zisku na 6,1 milionu korun,“ uvedl obchodní ředitel Václav Moravec.
Pivovar loni začal vařit tmavý ležák a pro tradiční pivovarskou pouť připravil šestnáctistupňový kvasnicový speciál.
Letos trh obohatil o ležák ve třetinkách a od února do malých lahví stáčí i nealkoholické pivo. „Je o něj velký zájem, prodávat jej chtějí i benzinky,“ řekl Seknička. Konkurovat ostatním pivům bez alkoholu chtějí Strakoničtí hlavně cenou. Třetinku nyní ve stánku u pivovaru prodávají za 5,50 korun.
K letošnímu 640. výročí povýšení Strakonic na město přichystali sládci další novinku – čtrnáctistupňový Velkopřevor vyrobený podle starých receptur. Prodávat se bude při tradiční pivovarské pouti a při historických slavnostech Rumpálování. Na podzim začne pivovar vařit i polotmavou třináctku „Klostermannovo pivo“.
Podnik loni investoval více než 11 milionů korun do modernizace a do nových technologií. Letos na investice vydá zhruba pět milionů korun. „Chceme lépe oddělit výrobu od skladovacích prostor. Zkvalitnění práce by měla podpořit i výměna výpočetního systému,“ dodal Moravec.