Jaké atrakce a zázemí hledají turisté v jižních Čechách? Odkud jich do regionu přijíždí nejvíc? A co je třeba podniknout, aby byl kraj pro návštěvníky ještě přitažlivější?
Odpovědi na tyto a podobné otázky nabízí nový Manuál rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji. Jeho ambicí je být vodítkem pro všechny podnikatele v oblasti rozvoje cestovního ruchu v jižních Čechách v období následujících pěti let. Návrhy, doporučení a úkoly, které jsou v této koncepci popsány, vycházejí z podrobné analýzy, která se opírala především o marketingový výzkum návštěvníků kraje a expertní rozhovory s pracovníky v oblasti cestovního ruchu.
„Tento materiál obsahuje praktické informace například o tom, co návštěvníkům regionu vadí, co region postrádá. Říká, že nabídka je obsáhlá, ale nabízíme to, co nabízí i jiné regiony a chybí tady nějaké speciální téma, které by nabídku obohatilo. Manuál netvrdí, že jižní Čechy nejsou atraktivní – ony jsou atraktivní, ale turista tu najde stále totéž,“ uvedla ředitelka Jihočeské centrály cestovního ruchu Jitka Fatková.
Zatímco dosud se neměli zástupci kraje při prezentování regionu na domácích i mezinárodních veletrzích o co opřít a netušili, zda mají lákat do jižních Čech třeba turisty ze Skandinávie, manuál je první materiál, který říká, na jaké turisty má význam se zaměřovat. Jsou to ti, kteří se věnují aktivnímu pohybu, ale také milovníci památek či ti, co sem jezdí trávit rodinnou dovolenou. Ale i skupiny, které jižní Čechy navštíví v rámci zájezdu po celé zemi.
„Má význam zaměřovat se na turisty z Rakouska, Německa či Holandska, ale také na domácí návštěvníky. Někdy se tváříme, že nás Češi nezajímají, ale oni jsou velmi důležití – z více než milionu turistů, kteří se v regionu vloni ubytovali, byly zhruba tři čtvrtiny Čechů,“ řekla Fatková s tím, že celý manuál najdou podnikatelé v cestovním ruchu na webových stránkách www.jccr.cz.
Další novinkou z tvůrčí díly regionální centrály cestovního ruchu jsou dva reprezentativní katalogy, které jsou tentokrát zaměřené na lázeňství a wellness a zimní dovolenou. Katalogy mají přeshraniční charakter a mapují turistické možnosti v jižních Čechách a hornorakouském regionu Mühlviertel.
„Katalog turistických produktů jsme cíleně distribuovali mezi cestovní kanceláře. Dávali jsme jim ho i v rámci motivačních cest, které jsme pro cestovní kanceláře organizovali po jižních Čechách, aby z něj mohly čerpat informace,“ podotkla Fatková.
Pro návštěvníky, kteří ještě jižní Čechy neznají, je určen zase tištěný image katalog o jižních Čechách. Tato brožura seznamuje potenciální turisty s atraktivitami kraje zejména prostřednictvím fotografií a kromě české verze ji nabízí centrála cestovního ruchu touroperátorům v angličtině, němčině, holandštině, ruštině, španělštině a francouzštině.
annonce
Obsluha pil a zpracování dřeva, 23 400 Kč
kuchař/ka, 21 300 Kč
sběrač/sběračka hub, 19 440 Kč
Učitel/ka matematiky 2. stupeň, 32 820 Kč
Všeobecné sestry bez specializace, 23 000 Kč
Číšník, 21 300 Kč
obsluha strojů a zařízení, 23 400 Kč
obchodní zástupce/zástupkyně, 40 000 Kč
Podat inzerát
cars
Opel Insignia první majitel, servisní knížka, nehavarované
Opel Astra koupeno v CZ
BMW 5 první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ
BMW 5 servisní knížka, koupeno v D
BMW 525 servisní knížka, koupeno v D, nehavarované
BMW 3 servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
BMW X1 první majitel, servisní knížka, koupeno v I
BMW 1 servisní knížka, koupeno v D
Prodat auto
tipcars
Peugeot 508 1,5 BlueHDi 96kW AT8 Allure Zá
Škoda Octavia 2,0 TDi 110kW DSG Business Lin
Hyundai Tucson N-Line 1.6 T-GDI, Nové v Čr
Volkswagen Tiguan 2,0 TDi 4-MOTION TRACK,KUŽE,XE
Toyota Auris 1.6 Valvematic, ČR,2.maj, Navi
Renault Captur 1,5 dCi, 81 kW, automat, Navi
Volkswagen Passat 1.8 TSI, ČR,2.maj, Serv.kniha
Škoda Fabia 1,0 TSi 70kW Clever Záruka až
Prodat auto