Erzberg Rodeo v rakouském Eisenerzu je skutečnou klasikou mezi offroadovými motocyklovými závody. Letošní ročník doznal oproti těm předcházejícím jistých změn. Jak v kvalifikačním prologu, tak i v samotném hlavním nedělním extrémním závodě.

„Páteční a sobotní kvalifikační závody se jely na mnohem rychlejším a méně technickém terénu, než tomu bývalo dříve. Na svém tachometru jsem zahlédl i rychlost sto čtyřicet kilometrů v hodině,“ uvádí Körber.

V pátečním prologu dojel pilot chýnovského klubu v konkurenci téměř dvou tisícovek jezdců na 105. místě. „V sobotu mě zabrzdily žluté vlajky, které signalizují pád jezdce přede mnou, tak už jsem nezrychlil. Do nedělního závodu jsem tedy startoval ze třetí řady, což nebylo špatné,“ vrací se k divokému klání na rakouském kopci.

Do hlavního závodu se startuje vždy po padesátičlenných skupinách s časovými odstupy. „Z mé třetí řady jsem odstartoval na třetím místě, což bylo dobré. Dalo se totiž alespoň trochu předpovídat, kudy vede cesta po terasách lomu v šíleném prachu,“ popisuje skutečně mimořádně náročné podmínky závodu.

Extrémní hlavní závod je skutečně zkouškou odolnosti všech účastníků. „Bylo tam oproti loňsku pár nových výjezdů. Především jsem ale okusil nové sjezdy, do kterých jsem se musel fakt přemlouvat. A to mě sjezdy baví,“ usmívá se.

Na trati to byl místy pořádný mazec. „V jednom z výjezdů jsem dostal od někoho ránu řídítky do lokte. Chvíli jsem necítil tři prsty a půlku dlaně. Při tlačení motocyklu jsem myslel, že mám ulomená řidítka,“ přibližuje Körber své potíže.

Svou pouť nakonec skončil těsně před kontrolním bodem checkpointem „Carl´s Dinner“. „K němu vede cesta přes nekonečné pole kamenů, které letos bylo zase o něco delší, snad čtyři kilometry. Na tomto úseku nemám problém s technikou jízdy, ale bohužel fyzicky se to dá zvládnout opravdu jen těžko,“ připustí.
Celkové 78. místo v obrovské konkurenci bere. „Hlavně jsem rád, že jsem závod dokončil pouze s malými šrámy relativně zdravý,“ oddechl si.

Letos se chystá ještě na další závody v extrémním enduru v Rumunsku, Chorvatsku a nemůže pochopitelně chybět ani na tradičním závodě do strmého vrchu v Chýnově, který se letos pojede 29. září.