Co od Rallye Český Krumlov očekáváte?
Podle předpovědí počasí čekáme asi především propršený závod. V každém případě se ale chceme poprat o co nejvyšší příčku. Nejlépe o první místo.

Loni jste na Krumlově havarovali na posledních rychlostní zkoušce. Nebudete mít tento moment v hlavě i letos?
Loni jsme se přetahovali o první místo s Vaškem Pechem. První den byl rychlejší on, druhý den zase já. Dlouho jsem na něj nemohl najít recept. V poslední zkoušce jsme zkusili zabojovat a vyletěli jsme ven z tratě. Myslet na to ale určitě nebudu. Podobné věci k rallye patří a mezitím jsem odjel už spoustu závodů. Stává se to, ale nesmí se to stávat pravidelně.

Před třemi roky jste na jihu Čech vyhrál, ale jinak jste tady mockrát nestartoval. Je to tak?
Krumlov jsem jel před lety dvakrát a pokaždé jsme skončili třetí. Potom jsem jezdil mistrovství světa nebo Evropy, takže jsem se do Krumlova vrátil až v roce 2012, kdy se nám podařilo vyhrát.

Na konci března jste v Malontech testovali vaši Škodu Fabii R5. Může to být výhodou?
Výhoda to asi velká nebude. Nejednalo se totiž o klasické testy, ale bylo to testování v rámci vývoje vozu. Takhle jsme testovali po celé republice i v ostatních státech. Bylo to hodně krátké, takže to asi za velkou výhodu považovat nemůžeme.

Za největšího soupeře v boji o prvenství považujete Václava Pecha?
Určitě. Vašek je rozhodně velký kandidát na první místo a beru ho jako největšího soupeře. Ale jsou tam i další kvalitní piloti. Třeba Pavel Valoušek. Hodně zajímavé bude, jaké vzhledem k deštivému počasí kdo zvolí obutí. Kdo pojede evropské pneumatiky. My jsme přihlášeni do mistrovství Evropy, takže je pojedeme. I díky počasí to bude hodně zajímavé.

Ve startovní listině figuruje také několik cizinců. Mohou patřit i oni k aspirantům na příčky nejvyšší?
Abych se přiznal, tak je neznám. Těžko říct, jak na tom budou. Ale pokud pojedou Krumlov poprvé, tak to pro ně bude zajímavá zkušenost. Neočekávám však, že by bojovali o nejvyšší pozice, protože Krumlov je hodně specifická soutěž. Člověk ji musí nejdříve pochopit a naučit se.

Těšíte se na diváky, kteří jihočeskou soutěž vždy hojně navštěvují?
Na rallye chodí hodně fanoušků v celé republice a Krumlov není výjimkou. Bohužel předpověď počasí moc příznivá není, ale věřím, že to diváky neodradí. Rozhodně budou k vidění zajímavé závody.

Dvakrát se jede divácká supererzeta na Výstavišti v Českých Budějovicích. Odborníci často říkají, že na ní se dá málo získat, ale hodně ztratit. Platí to stejně i pro vás?
Platí. Jsou zde vysoké obrubníky a hrozí tak defekt pneumatiky, který může znamenat ztrátu klidně dvacet vteřin. Nebo rovnou i ulomení kola. To pak může v konečném účtování chybět. Na konci může rozhodovat i výsledek z této speciálky, takže má svůj význam. Hlavně je to však výborný zážitek pro diváky. Jede se jen malý kousek od centra Českých Budějovic, takže se mohou přijít podívat i ti, kteří by jinak na závody nevyrazili. Zažijí tu úžasnou atmosféru, kterou rallye nabízí.

Absolvujete letos kompletní seriál mistrovství republiky s cílem vybojovat titul?
Ano. Pojedeme celé naše mistrovství a titul je naší prioritou. Zároveň chceme dokázat, že Fabia R5 je stejně vynikající auto, jako byla S 2000. Tyto naše dva cíle jsou vzájemně propojené.

S Fabií R5 jste se poprvé představil na Rallye Šumava, kterou jste suverénně vyhrál. Byl jste spokojen s tím, jak váš nový vůz fungoval?
Spokojenost byla obrovská. Neměli jsme vůbec žádný technický problém a auto bylo hodně rychlé. Na Šumavě jsou ale úplně jiné rychlostní zkoušky, než jaké nabízí Krumlov. Uvidíme, jak se nám bude dařit tam. Věřím však, že to bude podobné jako na Šumavě.

Škodovka se vrací do seriálu mistrovství světa v kategorii WRC2. O víkendu v Portugalsku však pojedou v jejích barvách Fin Lappi a Švéd Tidemand. Nemrzí vás, že jedete do Českého Krumlova místo do Portugalska?
Takhle to bylo dopředu dané. My jsme určeni na projekt mistrovství republiky. Lappi jede WRC 2, ale měl bych do něj nahlédnout letos i já, takže o atmosféru mistrovství světa nepřijdu.