VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklový závodník Jakub Smrž se zranil, mimo hru bude zhruba tři měsíce

České Budějovice – Pořádně náročný program má v této sezoně motocyklový závodník Jakub Smrž (35 let). Šestou sezonu jede britský šampionát superbiků, ale k tomu si ještě přibral účast v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech ze český tým Mercury Racing. Čáru přes rozpočet mu však udělal pád na posledním závodě v Oscherslebenu, který ho na delší čas vyřadil ze hry.

11.6.2018
SDÍLEJ:

Jakub SmržFoto: Deník

Co se vlastně na třetím závodě vytrvalostního světového šampionátu na německém Oscherslebenu přihodilo?
V kvalifikaci jsem měl pád a vykloubil jsem si klíční kost. Hned v pátek mě v Českých Budějovicích operovali a od soboty už jsem doma.

Zhruba na jak dlouho budete mimo hru?
Mám v rameni dráty, aby všechno drželo a dobře to srostlo. To je ale samozřejmě trošku problém, protože nemohu ani rehabilitovat. Pauza vypadá na nějaké tři měsíce. Budu rád, když stihnu letos ještě alespoň nějaký závod.

V letošním roce jste si vybral pořádně náročný program. Dá se vůbec taková porce závodů zvládnout?
Není to jednoduché. To musím přiznat. Jednak samozřejmě z časového hlediska, protože kromě závodění má člověk také své povinnosti ve firmě a k tomu rodinu. Je to hodně únavné. Stalo se mi, že jsem jel ze závodů na testy, pak na pár dní domů, ale hned zase na závody a pak znovu na další. Takhle se to točí pořád dokola. Už jsem jezdil třeba osm dní v kuse na motorce. Jenom jsem mezitím přelétl na jiný okruh. Náročné to je.

Nemá tak náročný program také negativní vliv na vaši výkonnost?
Musím přiznat, že to trochu poznamenalo můj výkon na vytrvalostních závodech, kde jsem nejel úplně tak, jako kdybych byl čerstvý. Není to ani tak fyzická únava, jako spíše psychická. Hlava už to prostě nebere. Za šest týdnů jsem měl pět závodů a k tomu dvoje testy. Ale zatím sezona probíhá relativně úspěšně. V Anglii mám sice trochu smůlu, když jsme měli nějaké technické problémy. Ve vytrvalostních závodech se ale držíme docela dobře a potenciál je tam větší. Dvakrát jsme byli v první desítce, třetí závod byl sice ovlivněn mým pádem, ale průběžně jsme přesto na pátém místě. To je dobré.



Stavíte oba seriály na stejnou úroveň?
Je to trošku něco jiného. V Anglii jedeme klasické krátké závody a jezdecká konkurence je tam velká. I co se týká jednotlivých týmů a jejich zázemí. Náš tým se nemůže svými podmínkami rovnat těm, které závodí vepředu. Ve vytrvalostních závodech máme podmínky relativně dobré, i když se také nemůžeme naplno měřit s továrními týmy. Ale máme velice slušné jezdecké složení, motorka nám drží a tým funguje parádně. Panuje v něm dobrá atmosféra. Jsme vyrovnaní jezdci a hlavně dojíždíme závody, což je v této disciplíně alfa a omega. Při čtyřiadvacetihodinovém závodě můžete jezdit celou dobu do pátého místa, ale když v poslední hodině spadnete, tak je po všem. Ale relativně všechno funguje tak, jak má.

Kdo jsou vaši parťáci v týmu?
Jedeme s Karlem Hanikou a mým bráchou Matějem. Ještě je s námi Francouz Sylvain Barrier. Je to jezdec z britských superbiků, který byl povolán pro závod v Le Mans. Tam musí mít každý tým povinně čtyři jezdce a až těsně před závodem se rozhoduje, kteří tři pojedou. Není to úplně šťastné pravidlo. Nezdá se mi, že by někdo mohl podle jednoho dne ježdění rozhodnout, jak na tom kdo je. Černý Petr zůstal Matějovi, který po svých zdravotních pauzách ještě nebyl v nejlepší formě. Ale našel místo v jiném týmu, takže si zazávodil i on. Na Slovakia Ringu už jsme jeli pouze my tři v ryze českém složení.

Kolik toho při vytrvalostním čtyřiadvacetihodinovém závodě najezdíte?
Když to porovnám, tak v Británii jedeme závod, který trvá zhruba třicet až čtyřicet minut. Při čtyřiadvacetihodinovce trvá jedna jízda jednoho jezdce padesát až padesát dvě minuty a jedete devětkrát. Je to opravdu náročné.

Ve vytrvalostních závodech ale nejste nováček. V minulosti jste si je už vyzkoušel.
V roce 2007 jsem jel Le Mans ve francouzském týmu a skončili jsme sedmí. Pak jsem absolvoval ještě osmihodinovku v Kataru, kdy jsme obsadili třetí místo a dostali se tak na stupně vítězů. Třetím závodem byla osmihodinovka v japonské Suzuce, kde jsme byli někde ve třetí desítce.

Musíte se na tak dlouhé závody připravovat fyzicky více než dříve?
Fyzicky náročné to je. I psychicky. Prostě po všech stránkách. Pauzy jsou krátké, je důležité doplňovat tekutiny. To je u mě trošku problém, protože se hodně potím. Navíc dost trpím na záda, což je v delším závodě také pořádně cítit. Velkou roli hraje i správné stravování. S fyzičkou však problém nemám. Myslím, že fyzicky jsem na tom velice dobře. Ani jsem v přípravě nic neměnil. Náš kondiční trenér Dan Fekl moc dobře ví, co dělá.



Nemáte problém přepínat z dlouhých na krátké závody?
Ani ne. Když jsem jel z Le Mans do Anglie testovat, tak jsem si tam zajel svůj rekord okruhu. Vytrvalostní závody mi pomáhají v tom, že člověk stráví strašně času na motorce. Je to trochu větší a těžší motocykl, který nemá takový výkon jako superbike pro britské mistrovství. Když se pak dostanu na anglickou motorku, tak je to pro mě posun vpřed. Lépe brzdí, zatáčí a má o něco větší výkon. Jedno druhému spíše pomáhá.

Zranění to samozřejmě všechno zhatilo, ale s jakými plány jste vlastně vstupoval do letošní sezony?
V Anglii jsem měl plány pořád stejné. Chtěl jsem tam jezdit pravidelně v první desítce. Co se týká časů a výkonnosti, tak jsme od tohoto cíle nebyli daleko. Ale provází nás smůla a nic nefungovalo tak, jak by mělo. Ve vytrvalostních závodech jsme se chtěli posunout ještě výš a bojovat o stupně vítězů, což nebylo nereálné. Jsou ale samozřejmě věci, které je třeba zlepšit. Ze strany jezdců i techniky. V celkovém hodnocení bychom se chtěli udržet v první pětce.

Nic na tom nezměnil ani poslední závod v Oscherslebenu, který směrem k vašemu týmu výrazně negativním směrem ovlivnil váš pád?
Karel Hanika se Sylvainem Barrierem museli jet pouze ve dvou, což byl samozřejmě značný hendikep. Skončili čtrnáctí, ale v průběžné klasifikaci držíme před posledním závodem stále páté místo. Ten se jede za měsíc, takže se mě bohužel nebude týkat. Samozřejmě je to škoda, ale to se nedá nic dělat. Pády k závodům prostě patří, tak to musím brát.

Autor: Pavel Kortus

11.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Lektoři dalšího vzdělávání 250 Kč Lektoři a učitelé jazyků na ostatních školách lektor/ka anglického jazyka. Požadované vzdělání: vyšší odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 250 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Očekáváme výbornou znalost anglického jazyka, jazykové a pedagogické vzdělání výhodou, spolehlivost, samostatnost, ochotu učit se novým věcem. Nabízíme trvalý pracovní poměr nebo práci na živnostenský list, příjemné prostředí, moderně vybavené učebny, velký výběr výukových materiálů., , kontakt tel. (9:00 - 17:00) nebo e-mailem. Pracoviště: Books & books s.r.o., soběslav, Tyršova, č.p. 278, 392 01 Soběslav. Informace: Olga Mojžíšová, +420 777 242 174. Výroba - Výroba Obsluha strojů 27 000 Kč Obsluha strojů na výrobu nápojů sirupář. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 27000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Sirupář - míchání a příprava sirupů pro výrobu nealkoholických nápojů, Požadavky: zkušenosti ve výrobním závodu výhodou, zodpovědnost, pečlivost, Nabízíme: práce na HPP, práce na dobu určitou s možností prodloužení na neurčito s příspěvkem na penzijní připojištění, dvanáctihodinové směny, 5 týdnů dovolené, příspěvky ve formě stravenek, nástup možný ihned, 5 týdnů dovolené, příspěvky ve formě stravenek, s dobou neurčitou příspěvek na penzijní připojištění, kontakt e-mailem nebo tel. od 8:00 - 15:00. Pracoviště: Fontea a.s., 391 81 Veselí nad Lužnicí 1. Informace: Markéta Klimentová, +420 381 503 411. Gastronomie - Gastronomie Obsluha v zařízeních rychlého 80 Kč Obsluha v zařízeních rychlého občerstvení obsluha rychlého občerstvení. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 80 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: . Pracoviště: František šmíd, prov., Chýnovská, č.p. 98, 391 56 Tábor 4. Informace: František Šmíd, +420 603 156 750. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 7 000 Kč Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů, taxikáři řidič/ka osobního vozidla. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 7000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: URČENO POUZE pro osoby s částečným invalidním důchodem !!!, převoz lidí do zdravotnických zařízení dle jejich požadavků - pož.: ŘP-B,, nástup možný ihned, zkrácený pracovní úvazek - dle dohody. Pracoviště: Sdružení pro osobní asistenci a nezávislý život zdravotně postižených lidí z.s., Bydlinského, č.p. 2474, 390 02 Tábor 2. Informace: Dana Lišková, +420 723 037 964.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

I.A třída: Větřní zůstává na nule, i když opět zahrálo lépe

Oblastní I.B třída - 6. kolo: FK Spartak Kaplice (bíločerné dresy) - Kamenný Újezd 8:0 (3:0).
7

To byly nadílky! Kaplice dala osm, Velešín a Frymburk po pěti gólech

Petr Kváča byl na kempu Colorada. "Sezonu ale odchytám v Motoru," ujistí

České Budějovice - Na předsezónním kempu Colorada Avalanche opět nasál atmosféru věhlasné NHL. Nyní už je ale gólman ČEZ Motoru Petr Kváča (21 let) zase zpět a chystá se na svůj letošní premiérový zápas v první Chance lize. V sobotu Jihočeši hostí Prostějov (17). Kdo se ale postaví do domácí branky, zatím není jisté.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT