VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motocyklový závodník Jakub Smrž se zranil, mimo hru bude zhruba tři měsíce

České Budějovice – Pořádně náročný program má v této sezoně motocyklový závodník Jakub Smrž (35 let). Šestou sezonu jede britský šampionát superbiků, ale k tomu si ještě přibral účast v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech ze český tým Mercury Racing. Čáru přes rozpočet mu však udělal pád na posledním závodě v Oscherslebenu, který ho na delší čas vyřadil ze hry.

11.6.2018
SDÍLEJ:

Jakub SmržFoto: Deník

Co se vlastně na třetím závodě vytrvalostního světového šampionátu na německém Oscherslebenu přihodilo?
V kvalifikaci jsem měl pád a vykloubil jsem si klíční kost. Hned v pátek mě v Českých Budějovicích operovali a od soboty už jsem doma.

Zhruba na jak dlouho budete mimo hru?
Mám v rameni dráty, aby všechno drželo a dobře to srostlo. To je ale samozřejmě trošku problém, protože nemohu ani rehabilitovat. Pauza vypadá na nějaké tři měsíce. Budu rád, když stihnu letos ještě alespoň nějaký závod.

V letošním roce jste si vybral pořádně náročný program. Dá se vůbec taková porce závodů zvládnout?
Není to jednoduché. To musím přiznat. Jednak samozřejmě z časového hlediska, protože kromě závodění má člověk také své povinnosti ve firmě a k tomu rodinu. Je to hodně únavné. Stalo se mi, že jsem jel ze závodů na testy, pak na pár dní domů, ale hned zase na závody a pak znovu na další. Takhle se to točí pořád dokola. Už jsem jezdil třeba osm dní v kuse na motorce. Jenom jsem mezitím přelétl na jiný okruh. Náročné to je.

Nemá tak náročný program také negativní vliv na vaši výkonnost?
Musím přiznat, že to trochu poznamenalo můj výkon na vytrvalostních závodech, kde jsem nejel úplně tak, jako kdybych byl čerstvý. Není to ani tak fyzická únava, jako spíše psychická. Hlava už to prostě nebere. Za šest týdnů jsem měl pět závodů a k tomu dvoje testy. Ale zatím sezona probíhá relativně úspěšně. V Anglii mám sice trochu smůlu, když jsme měli nějaké technické problémy. Ve vytrvalostních závodech se ale držíme docela dobře a potenciál je tam větší. Dvakrát jsme byli v první desítce, třetí závod byl sice ovlivněn mým pádem, ale průběžně jsme přesto na pátém místě. To je dobré.



Stavíte oba seriály na stejnou úroveň?
Je to trošku něco jiného. V Anglii jedeme klasické krátké závody a jezdecká konkurence je tam velká. I co se týká jednotlivých týmů a jejich zázemí. Náš tým se nemůže svými podmínkami rovnat těm, které závodí vepředu. Ve vytrvalostních závodech máme podmínky relativně dobré, i když se také nemůžeme naplno měřit s továrními týmy. Ale máme velice slušné jezdecké složení, motorka nám drží a tým funguje parádně. Panuje v něm dobrá atmosféra. Jsme vyrovnaní jezdci a hlavně dojíždíme závody, což je v této disciplíně alfa a omega. Při čtyřiadvacetihodinovém závodě můžete jezdit celou dobu do pátého místa, ale když v poslední hodině spadnete, tak je po všem. Ale relativně všechno funguje tak, jak má.

Kdo jsou vaši parťáci v týmu?
Jedeme s Karlem Hanikou a mým bráchou Matějem. Ještě je s námi Francouz Sylvain Barrier. Je to jezdec z britských superbiků, který byl povolán pro závod v Le Mans. Tam musí mít každý tým povinně čtyři jezdce a až těsně před závodem se rozhoduje, kteří tři pojedou. Není to úplně šťastné pravidlo. Nezdá se mi, že by někdo mohl podle jednoho dne ježdění rozhodnout, jak na tom kdo je. Černý Petr zůstal Matějovi, který po svých zdravotních pauzách ještě nebyl v nejlepší formě. Ale našel místo v jiném týmu, takže si zazávodil i on. Na Slovakia Ringu už jsme jeli pouze my tři v ryze českém složení.

Kolik toho při vytrvalostním čtyřiadvacetihodinovém závodě najezdíte?
Když to porovnám, tak v Británii jedeme závod, který trvá zhruba třicet až čtyřicet minut. Při čtyřiadvacetihodinovce trvá jedna jízda jednoho jezdce padesát až padesát dvě minuty a jedete devětkrát. Je to opravdu náročné.

Ve vytrvalostních závodech ale nejste nováček. V minulosti jste si je už vyzkoušel.
V roce 2007 jsem jel Le Mans ve francouzském týmu a skončili jsme sedmí. Pak jsem absolvoval ještě osmihodinovku v Kataru, kdy jsme obsadili třetí místo a dostali se tak na stupně vítězů. Třetím závodem byla osmihodinovka v japonské Suzuce, kde jsme byli někde ve třetí desítce.

Musíte se na tak dlouhé závody připravovat fyzicky více než dříve?
Fyzicky náročné to je. I psychicky. Prostě po všech stránkách. Pauzy jsou krátké, je důležité doplňovat tekutiny. To je u mě trošku problém, protože se hodně potím. Navíc dost trpím na záda, což je v delším závodě také pořádně cítit. Velkou roli hraje i správné stravování. S fyzičkou však problém nemám. Myslím, že fyzicky jsem na tom velice dobře. Ani jsem v přípravě nic neměnil. Náš kondiční trenér Dan Fekl moc dobře ví, co dělá.



Nemáte problém přepínat z dlouhých na krátké závody?
Ani ne. Když jsem jel z Le Mans do Anglie testovat, tak jsem si tam zajel svůj rekord okruhu. Vytrvalostní závody mi pomáhají v tom, že člověk stráví strašně času na motorce. Je to trochu větší a těžší motocykl, který nemá takový výkon jako superbike pro britské mistrovství. Když se pak dostanu na anglickou motorku, tak je to pro mě posun vpřed. Lépe brzdí, zatáčí a má o něco větší výkon. Jedno druhému spíše pomáhá.

Zranění to samozřejmě všechno zhatilo, ale s jakými plány jste vlastně vstupoval do letošní sezony?
V Anglii jsem měl plány pořád stejné. Chtěl jsem tam jezdit pravidelně v první desítce. Co se týká časů a výkonnosti, tak jsme od tohoto cíle nebyli daleko. Ale provází nás smůla a nic nefungovalo tak, jak by mělo. Ve vytrvalostních závodech jsme se chtěli posunout ještě výš a bojovat o stupně vítězů, což nebylo nereálné. Jsou ale samozřejmě věci, které je třeba zlepšit. Ze strany jezdců i techniky. V celkovém hodnocení bychom se chtěli udržet v první pětce.

Nic na tom nezměnil ani poslední závod v Oscherslebenu, který směrem k vašemu týmu výrazně negativním směrem ovlivnil váš pád?
Karel Hanika se Sylvainem Barrierem museli jet pouze ve dvou, což byl samozřejmě značný hendikep. Skončili čtrnáctí, ale v průběžné klasifikaci držíme před posledním závodem stále páté místo. Ten se jede za měsíc, takže se mě bohužel nebude týkat. Samozřejmě je to škoda, ale to se nedá nic dělat. Pády k závodům prostě patří, tak to musím brát.

Autor: Pavel Kortus

11.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Gastronomie - Gastronomie Pracovníci přípravy jídel v zařízeních 100 Kč Pracovníci přípravy jídel v zařízeních rychlého občerstvení a ve výdejnách jídla Výdej večeří + prodej v kantýně. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 100 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: DPP, DPČ. Vhodné i pro OZZ, OZP s max. II.stupněm invalidity., Náplň práce: výdej jídel + prodej v kantýně., Pracovní doba po-pá, 17:30-20:30hod., Kontakt: emailem, telefonicky (7-15hodin).. Pracoviště: Záruba gastro a.s. - soběslav, Zátkova, č.p. 495, 392 01 Soběslav. Informace: Hana Jedličková, +420 737 277 528. Výroba - Výroba Seřizovači 21 000 Kč Seřizovači a obsluha ostatních obráběcích strojů (kromě dřevoobráběcích) Operátor/ka CNC - ohraňovací lis. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 21000 kč, mzda max. 32000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Co u nás budete dělat:, Tvarovat komponenty a dílce z nerezového plechu pomocí ohraňovacího lisu dle výkresové dokumentace., Co očekáváme my od Vás: Máte výuční list technického zaměření? Čtení technické dokumentace a práce s posuvným měřidlem a úhloměrem Vám nedělá problémy?, Práce na počítači pro Vás není překážkou a rádi se učíte nové věci?, Můžete pracovat v nepřetržitém provozu na 12-ti hodinové směny (denní směna 6-18 hodin, noční směna 18-6 hodin)?, Co můžete očekávat Vy od nás:, Úkolovou mzdu závislou na profesní odbornosti: 110-180 Kč/hod, Pravidelné zvyšování mzdy v návaznosti na splnění parametrů profesního rozvoje (výkon a kvalita odvedené práce), Příplatek za noční směnu nad rámec zákona (20% po celých 12 hod). Prémie za docházku 1000 Kč měsíčně, Dotované stravování v ceně 30 Kč, Příspěvek za odpracované roky, Příspěvek na údržbu pracovních oděvů, Kvalitní zaškolení a vybavení, Čisté a bezpečné pracovní prostředí, Příspěvek na stravování 55% ceny jídla, příspěvek za odpracované roky, příspěvek na údržbu pracovních oděvů,sleva na firemní výrobky. Kontakt: mailem.. Pracoviště: Rm gastro, s.r.o. - pobočka, Třída Čs. armády, č.p. 816, 391 81 Veselí nad Lužnicí 1. Informace: Petra Pazderová, +420 725 156 325. Gastronomie - Gastronomie Kuchař/pizzař 11 000 Kč Kuchaři (kromě šéfkuchařů) kuchař/ka indické kuchyně. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 11000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: pož.: znalost indické kuchyně. Pracoviště: Indická restaurace "tandoor" tábor, Žižkovo nám., č.p. 8, 390 01 Tábor 1. Informace: Jitendra Rayamajki, +420 773 986 965. Gastronomie - Gastronomie Číšník, servírka 16 000 Kč Číšníci a servírky číšník/servírka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 16000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: samostatný - účtující číšník, nevyučené zaučíme, kontakt osobně nebo tel.. Pracoviště: Jiří bartoška, chýnov, Gabrielovo náměstí, č.p. 47, 391 55 Chýnov. Informace: Jiří Bartoška, +420 608 518 246.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Šonka se svým týmem.

Martin Šonka má první titul

Fotbalový KP: Katovice - Jankov 2:1.
100

Katovice přezimují na druhém místě

ČEZ Motoru byly zkontumovány dva zápasy, přišel o šest bodů i vedení v tabulce

České Budějovice – Průšvih. Jak jinak to nazvat. Hokejistům ČEZ Motoru byly zkontumovány dva poslední vítězné zápasy na Kladně (3:2) a v Ústí nad Labem (4:0). Oba tak prohrály 0:5, přišly o šest bodů i vedení v tabulce. Ve středu Jihočeši přivítají v Budvar aréně od 17.30 Třebíč.

Hokejistům ČEZ Motoru byly kontumovány dva zápasy a přišli tak o šest bodů

České Budějovice - Na základě rozhodnutí sportovně technické komise ČSLH byly kontumovány zápasy Motoru v Kladně a v Ústí nad Labem ve prospěch domácích týmů v poměru 5:0. Důvodem je, že za českobudějovický tým nastoupil jeden starší hráč nad povolený limit. Jihočeši tak přišli o šest bodů…

Motor na ledě posledního Ústí s přehledem splnil roli vysokého favorita

Ústí nad Labem – Hokejisté ČEZ Motoru vyhráli ve 25. kole první Chance ligy na ledě posledního Ústí nad Labem s přehledem 4:0 a nadále vedou tabulku soutěže. Hned ve středu je čeká domácí zápas s Třebíčí (17.30).

Lokomotiva po šesti vítězstvích padla v kuželně Trnovan

Tábor - Dlouhých šest kol trvala neporazitelnost kuželkářů Lokomotivy Tábor mezi prvoligovou společností. V sobotu jejich skvostná série skončila a postaralo se o to doposud nepříliš výrazné družstvo Hvězdy Trnovany, které Jihočechům povolilo jediný dílčí bod.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT