VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Matěj Smrž útočí na prestižní německý titul

České Budějovice – Třetím rokem jede kompletní seriál prestižního německého šampionátu superbiků. V prvním roce skončil Matěj Smrž desátý, loni pátý a letos útočí dokonce na mety nejvyšší.

16.5.2012
SDÍLEJ:

Matěj SmržFoto: Deník

Ve čtyřech odjetých závodech se dvakrát postavil na nejvyšší stupeň, jednou skončil druhý a jednou po technické závadě závod nedokončil. V průběžné klasifikaci šampionátu mu patří druhá příčka.

Po dvou letech v sedle oranžového motocyklu KTM před letošní sezonou sedmadvacetiletý Jihočech vyměnil značku a posadil se na Yamahu, což se zatím ukazuje jako jednoznačný krok vpřed. „Ona to ale byla změna vynucená," upřesňuje sám jezdec. „KTM zrušila veškeré aktivity a vývoj superbikové motorky. Plně se věnují nově vzniklé třídě Moto 3, ve které jsou úspěšní. Všechno ostatní, co se týkalo silničních závodů, fabrika pozastavila na dobu neurčitou," vysvětlí.

Milovník šišek s mákem a kuřecího vývaru tak musel opustit tým Inghart, který přišel o tovární podporu ze strany KTM, a musel si hledat nové angažmá. „Měl jsem možnost jít k BMW nebo Yamaze. Z těchto dvou možností jsem se rozhodl pro Yamahu."

Do letošní sezony tak mladší z bratří Smržových vstoupil v barvách týmu Yamaha Motor Deutschland. „Je to vlastně tovární německý tým Yamahy. Vůbec nechci snižovat podmínky, které jsem měl loni. Troufnu si ale říct, že letos jedu v profesionálnějším týmu a na lepším materiálu. V lepší stáji jsem ještě asi nejezdil," chválí si podmínky ve svém novém týmu. „V mistrovství Německa je tým svou úrovní v absolutní špičce."

Ambice německé Yamahy jsou jen ty nejvyšší a Smrž také začal plány vedení týmu plnit od prvního závodu. Přitom příprava na sezonu měla k ideálu daleko. „Úplně první testování v Cartageně ve Španělsku bylo bez problémů, ale panovala tam hrozná zima. Při druhém testování jsem měl trošku problém s kontrolou trakce, aniž bych o tom věděl. V důsledku toho přišel pád a zlomil jsem si záprstní kůstku. Tím bylo po testech. Zbývaly už jenom závěrečné testy přímo před prvním závodem na Lausitziringu, ale tam nám zase začalo sněžit, takže jsme jeli domů."

Nakonec  se Smržův tým alespoň jednou na německém okruhu těsně před premiérovým závodem sklouzl. „Nevypadalo to ale moc dobře. Dost mě ještě bolela zraněná ruka. Žádná hitparáda to nebyla," připustí.

Roky vyzkoušené pořekadlo těžce na cvičišti, lehce na bojišti však znovu zafungovalo. První finálový závod na Lausitzringu vyšel Smržovi parádně a cílem projel jako vítěz. „Měl jsem dobrý pocit už z kvalifikace, ve které jsem dojel druhý. Do závodu jsem odstartoval jako první a první jsem také projel cílem. Jednu chvíli jsem měl i osm vteřin náskok. Po těch problémech v úvodu sezony jsem tomu ani nemohl uvěřit," usměje se.

Druhá jízda už mu tolik radosti nepřinesla. „Odstartoval jsem druhý, ale při nájezdu do druhého kola se mi přidřel motor a závod pro mě skončil. To je věc, která se při závodech prostě stává," jen bezmocně pokrčí rameny.

Nula z druhé jízdy na bodovém kontě samozřejmě mrzela, ale Smrž dobře věděl, že má rychlost na to, aby se pohyboval na samotné špici německého mistrovství. Potvrdil to i na druhém závodě na okruhu Oschersleben.

V kvalifikaci přitom zajel až šestý čas. „Kvalifikace provázelo proměnlivé počasí a byla to velká loterie z hlediska obutí. Nezvolili jsme úplně ideální strategii, proto z toho bylo až to šesté místo," vysvětlí.

Kvalifikace ale není to nejdůležitější. Body se rozdělují za závody a v nich jihočeský závodník opět potvrdil svou kvalitu. První jízdu totiž opět vyhrál. „Vyšel mi perfektně start a do první zatáčky jsem najížděl na čele. Potom mě sice ještě předjel Arne Tode, ale brzy jsem mu to vrátil a pak už jsem si hlídal první místo. Nebyl to ale lehký závod a musel jsem se docela tužit. Vyhrál jsem asi o vteřinu a půl."

Ve druhé jízdě už hrdému otci syna Matýska start nevyšel tak dobře. „Nebylo to ale tak hrozné. V první zatáčce jsem byl asi pátý. Problém ale byl v tom, že jsem po souboji v jedné z dalších zatáček vyjel až do trávy a do kačírku. To samozřejmě znamenalo velké zdržení a vrátil jsem se na trať až úplně poslední."

Českobudějovický pilot však znovu prokázal své srdce bojovníka a závod v žádném případě nevzdal. Předvedl skutečně báječnou stíhací jízdu a cílem projel na stříbrné pozici. „Mám-li být upřímný, tak jsem nečekal, že bych se mohl dostat až takhle vysoko," uznává. „Byl jsem sám na sebe naštvaný, že jsem udělal chybu. Nasadil jsem slušné tempo, protože jsem věděl, že za jednadvacet kol je pořád šance na slušný bodový zisk. Tipoval jsem to tak do desítky, ale druhé místo mě mile překvapilo," přiznává. „Potěšilo mě, že jsem schopen jet takhle rychle. Je to příslib do dalších závodů," chválí si.

Osmidílný seriál německého mistrovství bude pokračovat třetím dílem v polovině června na Nürburgringu. Matěj Smrž se tam představí jako druhý jezdec průběžného pořadí. „Rozjeté to máme dobře. Budu se chtít i nadále prát o co nejlepší umístění," slibuje svým příznivcům.

Autor: Pavel Kortus

16.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Obchod Ostatní pomocní pracovníci 13 000 Kč Pomocní pracovníci obchodního provozu Pomocník/ce v prodejně. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13000 kč, mzda max. 15000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: Prodejna oděvy, obuvi, drogérie, dom. potřeby, bytové doplňky. Vhodné pro studenty, důchodce. Kontakt: mailem, telefonicky.. Pracoviště: Phn company, s.r.o. tábor_lužnická, Světlogorská, č.p. 2767, 390 05 Tábor 5. Informace: Xuan Hoa Phan, +420 776 570 678. Výroba - Výroba Montážní dělník 22 000 Kč Montážní dělníci elektrických a energetických zařízení elektrikář, elektromechanik. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: vyhláška 50/78-§5, diety, profesní růst, stabilní zaměstnání, kontakt: telefonicky 8:00 - 17:00 nebo e-mailem. Pracoviště: Sitel spol. s r.o. oblast tábor, Dražická, č.p. 55, 390 03 Tábor 3. Informace: Jaroslav Prchlík, +420 602 178 215. Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 25 000 Kč Mechanici a opraváři nákladních automobilů mechanik. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ŘP - T, ŘP - C výhoda, Kontakt: telefonicky, mailem, osobně. Pracoviště: Stn - esox, spol. s r.o., provoz., U Písničky, č.p. 204, 391 37 Chotoviny. Informace: Jana Hrubá, +420 606 606 424. Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 25 000 Kč Mechanici a opraváři motorových vozidel automechanik - opravář. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: opravy nákladních a osobních aut, opravy pracovních strojů,, pož.: vyučení a praxi v oboru, samostatnost,, nástup možný ihned, plný pracovní úvazek. Pracoviště: František kouba - agroservis, 392 01 Soběslav. Informace: František Kouba, +420 775 202 000.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vodňany - Lokomotiva ČB 3:1.
33

Čtyři body z I.A třídy putují na Strakonicko

Ilustrační foto

I.A třída: Větřní zůstává na nule, i když opět zahrálo lépe

Soupeř má výborné přesilovky, musíme hrát disciplinovaně, upozorňuje Aleš Totter

České Budějovice - Domácí neporazitelnost budou hájit hokejisté ČEZ Motoru v sobotním utkání šestého kola první Chance ligy proti Prostějovu. Začátek je v Budvar aréně v 17 hodin.

V derby chtějí body oba týmy

Tábor, České Budějovice - Fotbalové jižní Čechy jsou na nohou, v Táboře se na stadionu v Kvapilově ulici v neděli od 16.30hod. hraje druholigové derby mezi Táborskem a Dynamem!

Bojují o Středoškolský pohár

České Budějovice – Studentská atletika má za sebou většinu okresních kol středoškolského atletického poháru.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT