Devětatřicátý ročník tradiční soutěže přilákal více než sedmdesát vozů. Českobudějovický matador Jinderle (53 let) se na závodní tratě vrací po pauze, v průběhu které ale rozhodně nezahálel. Chystal svůj automobil, kondici si udržoval pravidelnými výstupy na Kleť a věnoval se také včelám, které jsou jeho velkou zálibou. Ruce už ho ale svrběly. „Těším se, že budeme zase závodit. Valaška je krásná soutěž a snad vyjde i počasí,“ přeje si.

Pro zkušeného pilota se nejedná o první zkušenost s tradiční soutěží v okolí Valašského Meziříčí. „Valašku už jsme jednou jeli. Tehdy to byl ale jednodenní sprint. Teď se jedná o klasickou dvoudenní soutěž mistrovství republiky, takže její prestiž je hodně vysoko,“ dobře si uvědomuje.

Na start vyrazí opět s vozem Honda Civic Vti. „Původní auto jsem prodal a pořídil jsem si prakticky identické. Prošlo kompletní repasí v dílnách hlavního mechanika našeho týmu Vaška Šejdy. Má zlaté ruce. Věřím, že budeme konkurenceschopní,“ nešetří chválou směrem ke svému kamarádovi, jenž loni úspěšně odstartoval také svou aktivní soutěžáckou kariéru.

Matěj Toman
Útočník Motoru Matěj Toman si prodlužuje sezonu v prvoligových Litoměřicích

K žádné změně nedochází ani na sedadle spolujezdce. Jiří Jevický je muž na svém místě. O autech ví prakticky všechno, na horkém sedadle vedle řidiče má za sebou nespočet soutěží a jeho nekonfliktní povaha ideálně kompenzuje impulzivního pilota. „Spolujezdce mám zodpovědného. Vzhledem k tomu, že se vyhnul vážení po zimě, tak k němu snad ani nemohu mít žádné připomínky,“ doplní s úsměvem sám jezdec.

Jinderle s Jevickým startují ve třídě 12, kde budou jejich soupeři závodníci zvučných jmen. Především Jan Dohnal je výraznou osobností naší rallyeové scény. „Naše třída je dost našlapaná. Nevýhodou je, že v ní jedou i vozy s dvoulitrovými motory, zatímco my máme obsah jen šestnáct set kubických centimetrů. Ale zadarmo soupeřům nic nedáme,“ vzkazuje odhodlaně.

Celou republiku a potažmo i sportovní akce svírají přísná hygienická opatření. S tím Jinderleho parta samozřejmě počítala. „Absolvovali jsme povinné PCR testy. Kompletní tým, včetně mechaniků. Stálo to nějaké peníze, ale pořadatel všem účastníkům o tuto sumu ponížil startovné, za což mu patří velké poděkování,“ neskrývá Jan Jinderle. „Chtěli bychom také poděkovat všem partnerům a také našim rodinám. Bez jejich podpory bychom závodit nemohli,“ dodá.

Radek Prokeš symbolicky minimálně dočasně zavírá dveře do kabiny českobudějovického Motoru.
Byla to hrozná sezona, říká útočník Radek Prokeš, který už v Motoru hrát nebude

Valašská rallye je pro zkušeného závodníka především velkým testem, jak na tom na startu sezony je. On, celý tým i nový vůz. „V tomto autě budeme sedět vlastně poprvé, takže uvidíme. Musíme se do toho zase dostat a otestovat, jak bude všechno fungovat,“ říká Jinderle, jehož hlavním cílem je v letošním roce start na domácí Rallye Český Krumlov.

Ta byla z tradičního květnového termínu přeložena na podzim letošního roku.