Devětatřicátý ročník tradiční soutěže přilákal více než sedmdesát vozů. Českobudějovický matador Jinderle (53 let) se na závodní tratě vrací po pauze, v průběhu které ale rozhodně nezahálel. Chystal svůj automobil, kondici si udržoval pravidelnými výstupy na Kleť a věnoval se také včelám, které jsou jeho velkou zálibou. Ruce už ho ale svrběly. „Těším se, že budeme zase závodit. Valaška je krásná soutěž a snad vyjde i počasí,“ přeje si.
Pro zkušeného pilota se nejedná o první zkušenost s tradiční soutěží v okolí Valašského Meziříčí. „Valašku už jsme jednou jeli. Tehdy to byl ale jednodenní sprint. Teď se jedná o klasickou dvoudenní soutěž mistrovství republiky, takže její prestiž je hodně vysoko,“ dobře si uvědomuje.
Na start vyrazí opět s vozem Honda Civic Vti. „Původní auto jsem prodal a pořídil jsem si prakticky identické. Prošlo kompletní repasí v dílnách hlavního mechanika našeho týmu Vaška Šejdy. Má zlaté ruce. Věřím, že budeme konkurenceschopní,“ nešetří chválou směrem ke svému kamarádovi, jenž loni úspěšně odstartoval také svou aktivní soutěžáckou kariéru.
K žádné změně nedochází ani na sedadle spolujezdce. Jiří Jevický je muž na svém místě. O autech ví prakticky všechno, na horkém sedadle vedle řidiče má za sebou nespočet soutěží a jeho nekonfliktní povaha ideálně kompenzuje impulzivního pilota. „Spolujezdce mám zodpovědného. Vzhledem k tomu, že se vyhnul vážení po zimě, tak k němu snad ani nemohu mít žádné připomínky,“ doplní s úsměvem sám jezdec.
Jinderle s Jevickým startují ve třídě 12, kde budou jejich soupeři závodníci zvučných jmen. Především Jan Dohnal je výraznou osobností naší rallyeové scény. „Naše třída je dost našlapaná. Nevýhodou je, že v ní jedou i vozy s dvoulitrovými motory, zatímco my máme obsah jen šestnáct set kubických centimetrů. Ale zadarmo soupeřům nic nedáme,“ vzkazuje odhodlaně.
Celou republiku a potažmo i sportovní akce svírají přísná hygienická opatření. S tím Jinderleho parta samozřejmě počítala. „Absolvovali jsme povinné PCR testy. Kompletní tým, včetně mechaniků. Stálo to nějaké peníze, ale pořadatel všem účastníkům o tuto sumu ponížil startovné, za což mu patří velké poděkování,“ neskrývá Jan Jinderle. „Chtěli bychom také poděkovat všem partnerům a také našim rodinám. Bez jejich podpory bychom závodit nemohli,“ dodá.
Valašská rallye je pro zkušeného závodníka především velkým testem, jak na tom na startu sezony je. On, celý tým i nový vůz. „V tomto autě budeme sedět vlastně poprvé, takže uvidíme. Musíme se do toho zase dostat a otestovat, jak bude všechno fungovat,“ říká Jinderle, jehož hlavním cílem je v letošním roce start na domácí Rallye Český Krumlov.
Ta byla z tradičního květnového termínu přeložena na podzim letošního roku.