Řidič osobního auta zřejmě nerespektoval výstražnou signalizaci a doslova zkřížil dráhu osobnímu vlaku, který vůz před sebou tlačil několik stovek metrů. Ve vraku vozidla zahynul jak šofér, tak i jeho spolujezdec.

Stejně tragické následky měl březnový střet autas vlakem na málo využívaném přejezdu poblíž jindřichohradeckého letiště, kde jela dvoučlenná posádka auta ke školnímu statku. Řidič nerespektoval stopku. Oba mladí muži v nemocnici svým zraněním posléze podlehli.

Podle policejní mluvčí Hany Millerové se na Jindřichohradecku loni stalo osm dopravních nehod na železničních přejezdech. Při nich celkem pět lidí zahynulo a dvě osoby utrpěly lehká zranění. Škoda se blížila ke třem milionům korun.

„Žádná nehoda se nestala na hlavním tahu, ale vždy na málo frekventovaných komunikacích. Zde většinou jezdí lidé pravidelně, dá se říct, že je to tak trochu rutina. Lokalitu znají a mnohdy jsou přesvědčeni, že se jim zde nic nestane," naznačuje možné příčiny Hana Millerová.

Tomu nasvědčuje i poslední nehoda v Třeboni, neboť řidič nedaleko místa bydlel a podnikal.

Obecně své může sehráti hlasitá hudba, kdy řidič pak snadno přeslechne houkání vlaku, nepozornost za volantem a někdy i doslova hazardování při přejíždění kolejí navzdory červeným výstražným světlům či dokonce i objíždění závor.

V celé České republice se na železničních přejezdech podle mluvčího Drážní inspekce ČR Martina Drápala událo celkem 175 střetnutí, při kterých zemřelo 45 osob.

„Počet střetů na železničních přejezdech v porovnání s rokem 2015 stoupl o šest procent, nicméně počet usmrcených při těchto mimořádných událostech vzrostl o více než čtyřicet procent," zdůraznil Martin Drápal.

Tábor se do statistiky zapsal již i letos, kdy v pondělí do kolejiště vstoupil muž středního věku ve chvíli, kdy tudy projížděl rychlík do Budějovic.