Klidně spali, četli si, přemýšleli, co je čeká v práci. Najednou se ozvala rána a skřípání plechů. Myšlenky cestujících v rychlíku z Českých Budějovic do Prahy se změnily na otázku přežití.
„Jako každé ráno jsem jel do Prahy. Najednou se za stanicí v Sudoměřicích ozvala velká rána, ale fyzicky jsem náraz nijak nepocítil. Strojvedoucí ihned obešel vlak a požádal nás, abychom zůstali ve vlaku,“ popsal ranní šok Ondřej Stach z Tábora, který seděl hned ve druhém vagonu za lokomotivou.
Po pětačtyřiceti minutách strávených v nepojízdném vlaku se o cestující postaraly náhradní autobusy táborského dopravce Comett plus, které jezdily do nedaleké Střezimíře. Zde dráhy asi po deseti minutách přistavily náhradní vlak do Prahy.
„Do práce jsem přijel přesně o dvě hodiny později,“ uvedl Stach s tím, že průvodčí v náhradním vlaku cestujícím nabízela potvrzení o zpoždění.
Trať na Prahu byla do 10 hodin uzavřena a spojení mezi Chotovinami, Sudoměřicemi a Střezimíří zajišťovalo pět autobusů. Ke srážce došlo tak, že poslední vagon odstaveného nákladního vlaku zasahoval zadní částí do hlavní trati koridoru. Do něj pak narazil rychlík. Škoda na soupravách přesahuje milion korun.
Kdo za nehodu ponese odpovědnost, zjišťují nyní drážní inspektoři.
„Náročnost šetření bude velká, protože nemůžeme vyloučit ani lidské selhání. Teď vyhodnotíme technická data ze zabezpečovacích zařízení a během několika dnů musíme určit viníka,“ shrnul po poledni inspektor Miroslav Ertl.