Traduje se, že ji v 80. letech milovala polovina známých folkařů včetně Vlasty Redla. Krom jiného byla spolehlivá, a proto když 6. srpna 1988 nedorazila na sraz Minnesengrů do Českých Budějovic, s nimiž měla jet na koncert k Lipnu, bylo to 'zlověstné', jak píše Jiří Černý. Zpěvačka Pavlína Braunová ve svých 23 letech zmizela. Navždy. Nakladatelství Galén nyní vydalo album Pavlína Braunová & Minnesengři: Bílé místo. Jako demosnímek skupiny ho natočil zvukař Jan Friedl a je na něm 15 písniček, jejichž cesta k posluchačům byla hodně složitá.

Několik soukromých nahrávek, které vznikaly jako pracovní materiál pro potřeby muzikantů, opatroval Jan Friedl v archivu. Později 
z nich s Jiřím Smržem připravili vzpomínkové album na Pavlínu Braunovou, zůstalo však dlouhá léta v šuplíku.

Album Pavlína Braunová & Minnesengři: Bílé místo je pocta zpěvačce, která v roce 1988 na cestě ze Strakonic do Českých Budějovic záhadně zmizela. Bylo jí 23 let.„Nebyl, kdo by album vydal, a nebyla ani vůle doplňovat zavedenou značku skupiny. V létě 2011 se naštěstí podařilo vše urovnat, Jiří Smrž se po dohodě s nakladatelstvím Galén setkal s Pavlem Andělem Pokorným a oba bývalí spoluhráči se okamžitě, vstřícně a přátelsky dohodli na vydání připravené desky, zachycující závěrečnou etapu Minnesengrů a zamýšlenou jako poctu svojí kolegyni,“ říká za Galén Lenka Příhonská.

Za několik dní poté autonehoda, při níž Anděl zahynul, opět přepsala již uzavřené dějiny Minnesengrů. Až letos, nejen k 45 letům skupiny, se podařilo album Bílé místo vydat. Jsou na něm písničky Krajino, krajino, Mladý pán 
v klobouku, Pelyněk, úsměvná verze Mstím se ti láskou od Vojty Zíchy, náladotvorné Nymburk blues či nádherné vyznání Otevři deštník nad mým srdcem, které pro zpěvačku napsal Jiří Smrž.

Album Pavlína Braunová & Minnesengři: Bílé místo je pocta zpěvačce, která v roce 1988 na cestě ze Strakonic do Českých Budějovic záhadně zmizela. Bylo jí 23 let.„Když byla na pódiu, vše ostatní bylo pro ni nedůležité. Nezáleželo jí ani na oblečení 
a vůbec na ničem vnějším. 
S Pavlínou ze skupiny odešla jiskra, pak už se měnily jen tóniny pro různé další zpěvačky,“ vzpomíná Jiří Smrž.

Sleeve note napsal do alba kritik Jiří Černý. V poznámkovém bloku se mu ze vzpomínek pamětníků složil obraz nevšední dívky: nadprůměrně inteligentní – ohromně svobodná, divoká – zaujatá čtenářka. Zbyly po ní roztroušené deníkové poznámky. Hodně ctižádostivá – z ničeho si nedělala problémy – upřímná a přímá – svým způsobem čistá, netajila ani své neřesti – nesnažila se mít jen přátele – silná osobnost – spolehlivá.

„A nebýt Jiřího Smrže, který pro Pavlínu napsal několik krásných písniček, a zvukaře Jana Friedla, který je nahrál 
a zachoval, nezbyla by nám radost z jejího hlasu a inspirace ze všeho, co je pod ním slyšet,“ píše Jiří Černý.