„Zacílením na domácí klientelu a na blízké trhy – čili návštěvníky z okolních evropských zemí, naší tradiční klientelu, chceme opět posílit povědomí o jižních Čechách jako turistické destinaci i minimalizovat ztráty z absence asijských hostů. Vedle nedávno spuštěné kampaně zaměřené na Polsko a Maďarsko, jsme nyní zahájili menší, pouze facebookovou kampaň také v Německu a Rakousku,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

Na rozdíl od Polska a Maďarska je oslovení obyvatel sousedních spolkových zemí, že jižní Čechy jsou jim dobře známou ideální destinací pro strávení dovolené. „Vzhledem k dobré dojezdové vzdálenosti lze lákat i na kratší a opakované návštěvy. Předpokládáme také, že velká část návštěvníků z okolních spolkových zemí náš region zná a v minulosti zde již byli. Mottem tak je: Ahoj sousedé, přijeďte opět, těšíme se na vás, přijeďte k nám strávit dovolenou. Lze jim také nabídnout i méně známá, ale neméně zajímavá místa,“ doplnil Polášek.

Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) navštívilo od začátku července do konce září loňského roku jihočeský region celkem 780 744 hostů, z toho 703 059 domácích a 77 685 zahraničních, což zajistilo i v krizi meziroční propad o pouhá tři procenta. Ve srovnání s rokem 2019 přijelo o 22 procent víc domácích turistů, cizinců však dorazila pouze třetina. Prakticky na nulu šly asijské návštěvy. To ovšem manažeři JCCR předpokládali a reflektovali v podobě loňských i letošních propagačních aktivit.

„V návaznosti na spuštění kampaně cílené na Polsko, Maďarsko a Nizozemí jsme minulý týden rozjeli i kampaň po Rakousko a Německo. Kampaň je jen na našem facebookovém profilu Südböhmen, ale propagační bannery se zobrazují i ostatním uživatelům Facebooku, kteří zatím nemají náš profil olajkovaný. Cílem je zvýšit návštěvnost našeho FB a nasměrování lidí na německou verzi webu www.jiznicechy.cz, kde se dá najít spousta tipů na strávení příjemné dovolené v jižních Čechách,“ konstatoval vedoucí pracovní skupiny zahraničního cestovního ruchu pro blízké trhy JCCR Ondřej Flemr.

Kampaň JCCR v Německu a Rakousku cílí na věkovou skupinu 30 až 60 let se zájmem o cestování, odpočinek i aktivní dovolenou. Na jednotlivce, páry, rodiny s dětmi se zájmem o památky, historická města, zajímavosti, výlety, pěší turistiku, cykloturistiku, přírodu, rodinnou a aktivní dovolenou. „Naše propagační aktivity jsou nastaveny pro uživatele ze spolkových zemí Horní a Dolní Rakousko, Vídeň a Salcbursko, v Německu pak na Bavorsko a Sasko. Kampaň poběží od začátku června do prvního říjnového týdne,“ řekl Flemr.

V rámci projektu Podpora marketingových aktivit v jižních Čechách spustí JCCR v červenci webové stránky jižní Čechy také ve francouzštině a španělštině.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního systému cestovního ruchu Jihočeského kraje na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení, komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.

Jaromír Polášek