O zrušení ranního spoje do Třeboně se Jiří Dušek z Veselí nad Lužnicí dozvěděl šuškandou od cestujících. Od neděle totiž dochází ke změnám v jízdních řádech. Tato je ale jediná do mínusu. Kraj na tratích na Táborsku dokonce několik spojů přidá.

„V iDOSu jsem si ověřil situaci a kontaktoval místostarostu Václava Matějů. Ten velmi vstřícně ověřil situaci a zjistil, že vlak bude nahrazen autobusem a informoval mě o tom,“ řekl Jiří Dušek. Dodal, že však podle informací z iDOS bude při cestě z Veselí do Třeboně nutno přestoupit v Lomnici nad Lužnicí na další autobus.

Ke zrušení vlaku, který odjíždí směrem na České Velenice v 6.47 hodin, vedly České dráhy ekonomické důvody.
„Jezdily dva vlaky dvacet minut za sebou. Školní frekvenci odvezeme autobusem,“ reagoval Ivan Študlar ze společnosti JIKORD (Jihočeský koordinátor dopravy). Zatímco jeden vlakový kilometr vyjde na 95 korun, za ten autobusový platí kraj pouhých 30 korun. Vzhledem k tomu, že vlak využívají především studenti, o velkých prázdninách ani nahrazující autobus nepojede.

„O prázdninách nepojede ani vlak ani autobus. Jezdí sice osobák 8707, ale jenom o svátcích a víkendech, a tak vodáci, turisté a lázeňští hosté mohou jet z Veselí nad Lužnicí do Třeboně v 5.59 nebo až v 9.39 hodin. Vzhledem k tomu, že rychlíky od Prahy jezdí každou hodinu, je tu velmi malá dopravní návaznost. Asi nejsou turisté na jihu Čech potřeba,“ míní Dušek.

Jak se spoj podaří nahradit, ukáže čas. JIKORD bude situaci sledovat, vyhodnocovat a případně jízdní řád ještě upravovat.
Zrušení ranního vlaku na České Velenice je ale v rámci druhé změny jízdního řádu jedinou zápornou. Nejen na této trati některé vlaky dokonce přibudou. Podařilo se například zpátky prosadit dopolední osobní vlak do Českých Budějovic se zastávkou i v Horusicích, který využívají především důchodci k jízdám k lékaři či za nákupy.

„Z toho mám opravdu radost. Špatně chodím a když jsem musela jet nejdřív do Veselí a tam přestoupit na rychlík, dělalo mi to problémy. Na přepážce ani pořádně nevěděli, jak nám mají napsat lístek. Byl to blázinec,“ okomentovala dosavadní situaci Marie Peterková z Horusic.

Změny k 13. červnu 2010

-na trati 201 Tábor - Ražice beze změn

- na trati 202 Tábor - Bechyně posunut odjezd vl. 28411 z Bechyně (nyní odj. z Bechyně 10,35, nově 10,01 hod, příjezd do Tábora v 10,50 tak, aby byly přípojové vazby na rychlíky ve směru Č.Budějovice a Praha.

- na trati 220 Praha - České Budějovice jsou na četné požadavky cestujících zavedeny v pracovní dny vlaky 8209 Veselí n/L. - České Budějovice a 8208 v opačném směru v dopoleních hodinách (časy viz JŘ)

- na trati 226 Veselí n/L. - České Velenice byl rozsah změn největší. Kromě nasazení jednotek Regionova a tím rozšíření možností přepravy osob se ztíženou schopností pohybu budou některé soupravy z kapacitních důvodů zdvojeny (např. 8701, 8703, 8704 v prac.dny)

zrušen byl školní vlak 8705 a 8740, místo nich jede autobus - veden ze Soběslavi do Třeboně a zpět, z ekonomických důvodů není možné, aby jely z Veselí 2 vlaky po 23 minutách

vlaky 8706 a 8707 pojedou jen v sobotu a neděli

vlak 8717 odj.15,39 z Veselí bude jezdit na požadavek obcí denně včetně školních prázdnin (dosud platilo omezení)

vlak 8727 nově zaveden na požadavek obcí, odj. 22,20 z Veselí

vlak 8720 z Č.Velenic bude jezdit na požadavek obcí denně včetně školních prázdnin (dosud platilo omezení)

Na trati byl upraven jízdní řád tak, aby byly zajištěny přípoje ve Veselí i Č.Velenicích Jak vidíte z nového JŘ, během dne (mimo ráno a večer) budou vlaky odjíždět z Veselí vždy 39 min po celé liché hodině ve 2 hod intervalu, z Č.Veelnic vždy 24 min po liché hodině.