„Při navýšení tarifů o dvě koruny zůstane ale ztráta stejná jako nyní,” dodal ke svým argumentům Kolář.

Pro města aglomerace to znamená, že se jim nebude zvyšovat dotace, kterou na pokrytí ztráty dávají ze svých rozpočtů. Tábor na ni letos přispěje 27,8 milionu korun, Sezimovo Ústí 5,3 milionu a Planá nad Lužnicí 2,1 milionu korun.

Ani jedno město již tento objem nechtělo zvyšovat, proto se vyšší náklady na přepravu, způsobené hlavně dražší naftou a zvýšením DPH přenesou na cestující.

Občané, kteří pro přepravu nemohou využít jiný způsob než pouze MHD, tuto zprávu rezignovaně přijímají.

„Nic jiného mi nezbývá,” potvrdila Táborskému deníku například Helena Kvasničková z Tábora.

Změnu cen svým hlasováním odmítli pouze zastupitelé z komunistické strany. Předsedovi Ladislavu Šedivému nejvíce vadí, že zdejší děti až do věku 15 let nemohou cestovat zcela zdarma.

„Hlavně, že máme osm milionů na cyklostezku, že máme na hřiště pro seniory, a také od začátku odsuzujeme vnitrolinku, kterou jezdí hlavně lidé, kteří již za jízdné neplatí,” vysvětlil postoj klubu.

Se zdražením sice měli osobní problém i někteří členové ČSSD, ale jak uvedl místostarosta Emil Nývlt, „… pod tíhou vnějších ukazatelů je nutné.” Jako poslední bude nové tarify schvalovat v prosinci Sezimovo Ústí.