VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tábor vytlačí tranzit, chybí poslední krok

Tábor - Záměr omezit vjezd do města těžké tranzitní dopravě podstupuje poslední zkoušku: míří ke krajským úředníkům.

15.5.2017
SDÍLEJ:

Ministerstvo dopravy zvažuje zavedení mýtného pro nákladní automobily také na silnici I/19.Foto: Deník/Jiří Dintar

Tábor stojí před poslední zkouškou. Pokud i v této uspěje, budou muset řidiči tranzitních náklaďáků nad 12 tun počítat, že Táborem už tak snadno neprojedou. Místostarostka pro dopravu Michaela Petrová potvrdila, že jejich plán již podpořily všechny dotčené orgány a nyní jej posoudí Jihočeský kraj.

„Jsme v poslední fázi a nyní požádáme kraj o stanovení. Bohužel se nám zákaz nepodaří pro Čelkovice nebo Údolní ulici a směr na Mladou Vožici, kde nemáme náhradní cestu po silnici vyšší třídy,“ uvedla místostarostka k plánu, s jehož realizací začali na začátku loňského roku, kdy odklon těžké dopravy umožnila nová legislativa.

Pokud se Táboru nepostaví nic do cesty a na různých místech se objeví značka, která znemožní průjezd městem těžkých vozů, měly by si ulevit především Čekanice. Jenže do hry vstupují ještě úvahy ministerstva dopravy.

NOVÉ MÝTNÉ

To totiž zvažuje zavedení mýtného pro nákladní auta již od 3,5 tuny nejen na dálnicích, ale i na některých silnicích první třídy. A v seznamu figuruje i silnice kolem Tábora.

Zpoplatnění by se od roku 2020 mohlo týkat osmnácti úseků silnic první třídy o celkové délce 900 kilometrů. Na jižní Čechy přitom připadá celkem 175 kilometrů. Jde o tři silniční úseky, přičemž na Táborsku se jedná o úsek silnice I/19 mezi Oltyní a Chýnovem, pokračující pak dále na Pelhřimov. Zaplatit by tady dopravci měli za necelých 54 kilometrů.

Tomáš Neřold z ministerstva dopravy potvrdil, že o možném rozšíření mýtného z dálnic na jedničky jednají.

„V rámci přípravy nového mýta nám vláda zadala rozšířit systém v rozsahu 850 až tří tisíc kilometrů. V daném rozmezí je podle odborné analýzy nejvýhodnější rozšíření o 900 kilometrů. Nevymyslelo si ho tedy ministerstvo dopravy, ale pouze jsme naplnili zadání vlády,“ upřesnil Tomáš Neřold.

Podle analýzy, které ministerstvo TD poskytlo, by mělo zpoplatnění silnice I/19 přinést v příštích pěti letech do státní pokladny téměř 270 milionů korun. Kromě silnice z Oltyně do Pelhřimova je v návrhu pro Jihočeský kraj i cesta mezi Novou Hospodou a Českými Budějovicemi a dále z Budějovic na Havlíčkův Brod.

Autor: Alena Šatrová, Jiří Dintar

15.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Již nejsou mezi námi

Ilustrační foto

Ukradl prázdný trezor. Přesto způsobil škodu 60 tisíc

V Písku si dobijete baterku a budete online

Písek - Nabít si mobil, tablet nebo notebook a přitom se připojit k internetu mohou nyní obyvatelé i návštěvníci Písku.

Neznámý vandal poškodil sochu ze 17. století

Tábor - V době mezi 9. a 15. květnem poškodil neznámý vandal pískovcovou sochu Sv. Anny s Pannou Marií, pocházející z období 17. – 18. století.

Víly jako učitelky. Říkají dětem, jak funguje příroda

Rudolfov, České Budějovice - Vzdělávat děti tak trochu jiným způsobem a připomenou jim tím třeba věci, na které dnešní společnost dost možná už zapomněla, chtějí manželé Alena a Josef Kučerovi z Českých Budějovic.

Čtyři návrhy kuchyně, která bude součástí obýváku

Manželé stojí před rozhodnutím, zda koupit byt. Bojí se totiž, že se jim do jedné místnosti nemůže vejít kuchyň, jídelní kout i obývák. Od toho je tu naše designérka Bára, která ukáže, že i na malém prostoru lze skloubit více funkcí.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies