VYBERTE SI REGION

Tábor se vydal cestou proti vjezdu těžkých kamionů

Tábor - Od února se pro nákladní auta spustí mýtná brána. Tábor využívá novou legislativu a chce kamiony zastavit

30.1.2016
SDÍLEJ:

Tábor chce omezit tranzit těžké dopravy. Autor: Ilustrační foto Deník

Od pondělí už nákladní auta nebudou osvobozena od placení na starém táborském obchvatu jako řidiči osobních aut. Mýtná brána začne ostrý provoz.

„Pro osobní dopravu ale zůstává úsek bez poplatku," ujišťuje řidiče mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký o bezplatnosti v úseku mezi exity Čekanice a Měšice. Ministerstvo dopravy tento táborský díl dálnice spolu s dalšími třemi úseky v republice od nového roku 2015 trvale vyřadilo z povinnosti kupovat si dálniční známku.

Pocítí Tábor, že v pondělí mýtná brána začala „kasírovat" nákladní auta? Vedoucí odboru dopravy Jan Pávek negativní dopad na ulice města nepředpokládá. „Masivní nápor těžké dopravy neočekávám, ale budeme situaci pozorovat, protože dopad to samozřejmě mít může. Uvidíme, jak řidiči zareagují, protože co vím, už nyní se mýtná brána chovala jako když peníze účtuje," uvedl k našemu dotazu Jan Pávek. 

Tábor se teď navíc chce před těžkými auty co nejvíc uzavřít. Připravil si projekt, který reaguje na novou legislativní možnost zakázat vjezd kamionům od 12 tun. „Připravili jsme žádost, aby na vybrané úseky tyto kamiony nesměly, což od letošního roku legislativa umožňuje. Teď nám ho musí posoudit dopravní inspektorát a pak o vyjádření požádáme kraj," upřesnila místostarostka Michaela Petrová, která má dopravu ve své působnosti.

Jak dodal Jan Pávek z odboru dopravy, všechna vyjádření by mohli mít pohromadě do konce února. Radnice ale ani s novelou zákona o pozemních komunikací nemohou zakázat vjezd kamionům, jak se jim zlíbí. Vždy řidičům musí nabídnout alternativní cestu a ta zase nesmí zvýhodnit jednu část města na úkor jiné obce nebo jiné lokality ve městě. Tedy není možné z jednoho konce auta vyhnat a na druhý je lidem pustit pod okna.

„Z tohoto důvodu v projektu není například omezení pro cestu na Mladou Vožici, tady nemáme objízdnou trasu," říká Michaela Petrová. Stejná situace je platná například pro Údolní ulici, ani v tomto případě Tábor nemá takovou náhradní cestu, aby nezatížil například nedaleké Slapy.

Účelem táborského projektu je zabránit zbytnému průjezdu těžkých vozidel městem, která by se chtěla vyhnout placenému úseku na silnici I/19, jenž mezi dálničními exity Čekanice – Měšice sice zůstává původním obchvatem města, ale pro nákladní auta již od pondělí zpoplatněným.

„Jde ale i o další, zejména o odklon v trase dálnice D3 po „doprovodné" silnici druhé třídy II/603. Z navrhovaného zákazu je v obou směrech vyjmuta i silnice do Jeníčkovy Lhoty a silnice II/137, a to ve směru do i z Mladé Vožice, tak ve směru Slapy," upřesňuje navrhovanou mapu zákazu Jan Pávek. U posledních dvou silnic je to již ze zmiňovaného důvodu: neexistuje náhradní cesta, tudíž nelze průjezd městem zakázat. 

Autor: Alena Šatrová

30.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nově narozená miminka v okrese

Táborsko - Díky vstřícnosti táborské porodnice vám na našich stránkách přinášíme fotky nejmladších obyvatel Táborska.

Poslední prázdninový víkend nabízí mnoho zábavy

Táborsko - Co se chystá tento víkend na Táborsku?

Jak vidí Němci Čechy: Čerpají unijní peníze, uprchlíky nechtějí

Češi a jejich země nejsou v německém tisku hojným tématem. Kromě sportovních rubrik Česká republika zaujme německá média výjimečně. O Češích pozorný německý čtenář novin ví jen to, že nechtějí přijímat uprchlíky – v čele s prezidentem Milošem Zemanem. Jejich ministr financí Andrej Babiš je miliardář, který stojí ve střetu zájmů kvůli čerpání dotací pro své firmy, jež by měl zároveň jako ministr kontrolovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies